Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som har noen tips om hvordan man kan vaske bilvinduene med perfekt resultat?

 

Har fortsatt mange striper på ruta etter sist jeg vaska de:o

 

M.V.H

 

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Noen som har noen tips om hvordan man kan vaske bilvinduene med perfekt resultat?

 

Har fortsatt mange striper på ruta etter sist jeg vaska de:o

 

M.V.H

 

Stian

Nå kommer sikkert detailnggutta på forumet her til å rive seg i håret, men jeg har i årevis sverga til Ajax og salmiakkblanding på en spruteflaske, vaska med klut og tørka med avispapir.

 

Helt rent og garantert stripefritt m du tørker skikkelig med avispapiret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med nylonrens da? Bruker jo det på stuevinduene hjemme?

 

Hvis du skal kjøre safe, så kan du jo bruke glass-polish. Rett og slett.

Polerer ruta skikkelig godt, og hiver på et lag med Rain-X. Blir det ikke bra da, så skifter du rute. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du vaske vinduer, være seg hus eller bil så skal dere prøve et pusse skinn i en bøtte med lunka vann og en dæsj med eddik i.

 

Bare prøv, funker som bare det. Jeg har vaska bilvinduene med det lenge og har ikke brukt annet heller.

Tok rutene i en bil til en kamerat av meg som røyker og pusse skinnet var svart etterpå. God gammeldags oppskrift som virker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kommer sikkert detailnggutta på forumet her til å rive seg i håret, men jeg har i årevis sverga til Ajax og salmiakkblanding på en spruteflaske, vaska med klut og tørka med avispapir.

 

Helt rent og garantert stripefritt m du tørker skikkelig med avispapiret.

 

X2

Alltid brukt avispapir når jeg har vasket rutene i bilene mine også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ei halvfull bøtte med vann og en skvett salmiak og en bitteliten skvett zalo, samt 2 mikrofiberkluter. en til å vaske vått med og en til å tørrpusse har fungert fint for meg :)

Personlig liker jeg ikke å bruke spray/trigger med kjemikalier inne i bil pga andre interiør-detaljer som kanskje ikke liker å bli dusjet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve den.

 

Den kan nok brukes på utsiden siden den fjerner trafikk-film;)

 

Bare å tørke av med mikrofiberklut da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2stk microfiberkluter er et godt tips. Vi har kjøpt en spesialpakke med 2stk hvor en er for våtvasken og den andre er for å tørke over. Får bort absolutt alt av striper og flekker.

 

Vinduspusserfirma bruker som regel zalo og salmiakk i vannet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve den.

 

Den kan nok brukes på utsiden siden den fjerner trafikk-film;)

 

Bare å tørke av med mikrofiberklut da?

 

Spray på ruta, tørk overalt og finn ei tørr side på kluten tilslutt for å ta den siste gnukken. :)

Også lukter den marsipan btw. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Autoglym Fast Glass til vask og så bruker jeg Ag Car Glass Polish innimellom. Gjorde dette på ene trucken på jobb. Sjefen kom ruslende og lurte på hvorfor i hel****e jeg hadde tatt ut ruta (bakruta)....... Når han kom nærme nok, så såg han jo at ruta faktisk stod i enda, den var bare sykt ren....... :P

 

Bruker en Car Glass Polish, IKKE la denne tørke! Jeg gnir på og fortsetter å gni til det omtrent ikke er mer polish igjen. Da bruker jeg en ny, ren klut til å fjerne siste rest med. Blir veldig bra. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Autoglym Fast Glass til vask og så bruker jeg Ag Car Glass Polish innimellom. Gjorde dette på ene trucken på jobb. Sjefen kom ruslende og lurte på hvorfor i hel****e jeg hadde tatt ut ruta (bakruta)....... Når han kom nærme nok, så såg han jo at ruta faktisk stod i enda, den var bare sykt ren....... :P

 

Bruker en Car Glass Polish, IKKE la denne tørke! Jeg gnir på og fortsetter å gni til det omtrent ikke er mer polish igjen. Da bruker jeg en ny, ren klut til å fjerne siste rest med. Blir veldig bra. : rock :

 

Men er det meningen at vannet skal renne lettere av rutene etter AG Car Glass Polish? Syns ikke det ble noe forskjell på det sru. Bare at dem ble litt blankere. :) Må vel ratt bruke Rain-x for at vannet skal prelle lettere av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det meningen at vannet skal renne lettere av rutene etter AG Car Glass Polish? Syns ikke det ble noe forskjell på det sru. Bare at dem ble litt blankere. :) Må vel ratt bruke Rain-x for at vannet skal prelle lettere av?

 

Lite tips.. vinduspusserne kan starte å hoppe på ruten ved bruk av slike produkter ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite tips.. vinduspusserne kan starte å hoppe på ruten ved bruk av slike produkter ;)

 

Ja det har vi merka..og det er fryktelig slitsomt..så det er salmiakk og eddik som gjelder på utsiden også..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Autoglym glassrens først, og polerer rutene med Turtlewax (deres utgave av rain-x) etterpå.

Ikke fester det seg støv på rutene etterpå, og ikke hopper viskerne. Har tatt 4 forskjellige biler med dette nå i vår og det varer lenge også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker wurth aktiv ruterens.. Det funker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare advare brukerne her.

Mange av disse produktene som er nevnt i denne tråden, er skadelige for vinduer med film på.

Har du tonede ruter, bør du bare bruke produkter som er godkjent for dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Autgolym Fast Glass... Sprayer på og tørker av med mikofiber.. Helt genialt og kjempe resultat! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.