#1 Skrevet April 18, 2009 Hei, ser på toppen min at det er noen merker i "godset" der over som kjedet til kammene går. Er dette helt vanlig ? Kan dette bety at det er noe slakt og bør byttes eller? Legger ved ett bilde for og vise hva jeg mener. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2009 (endret) enten pga deffekt kjedestrammer, tette oljekanaler pga koks eller noe i den duren eller slitt kjede. kan også over lang tid komme om holdetrykks ventilen for olja i toppen er deffekt, slik at kjedet har masse slark ved oppstart. Edit.. Kobla dette til å være 1.8t uten å se skikkelig på tekst og bilde:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2009 disse har ikke kjedestrammer,bare bytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2009 Da får vi bestille nytt til Mandag. Men denne holdetrykksventilen du nevner Stian, hva er det fornoe? Vanlig feil ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2009 Da får vi bestille nytt til Mandag. Men denne holdetrykksventilen du nevner Stian, hva er det fornoe? Vanlig feil ? Ikke noe du skal bry deg om;) bytt bare kjede du:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 19, 2009 Stian skrur bare på nye biler han. Hehe. Kjedet der blir slakt med åra, så bytter man også er det like fint igjen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2009 Stian skrur bare på nye biler han. Hehe. Kjedet der blir slakt med åra, så bytter man også er det like fint igjen;) Hehe. stemmer bra det i grunn;) My bad så Ikke så nøye på det, koblet det bare til å være en 1.8t;) men om kjedet er slitt da er vel drevene det også.. som all annen kjededrift som er slitt. noen erfaring med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 20, 2009 Hehe. stemmer bra det i grunn;) My bad så Ikke så nøye på det, koblet det bare til å være en 1.8t;) men om kjedet er slitt da er vel drevene det også.. som all annen kjededrift som er slitt. noen erfaring med dette? Drevene her er vel ganske runde i tennene fra før.. Stort sett bytter man bare kjedet, fordi det strekker seg med tiden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 20, 2009 Drevene her er vel ganske runde i tennene fra før.. Stort sett bytter man bare kjedet, fordi det strekker seg med tiden.. Ok:) så de blir ikke som mc drev med spisse topper som strekker kjedet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...