#1 Skrevet April 19, 2009 Hei allesammen. Er det normalt at en S2 med 3B motor ligger på rundt 100C ved normal kjøring? Vifta går så og si konstant. Tempen ligger ca 3 streker etter 90C i kombiinstrumentet, litt kaldere ved motorveikjøring. Kan det være at temp sensoren er unøyaktig eller at kombiinstrumentet er unøyaktig ? Hvilken temperatur skal sirkulasjonspumpa for kjølevannet arbeide ved? Når jeg stopper motoren når den er driftsvarm starter ikke alltid sirk.pumpa og når man kjenner på øvre radiatorslangen begynner det å boble (koke) inni denne etter noen sekunder med motoren av (pga. vannet står stille og blir varmet opp) Er dette normalt ? Kan det være noe rart med tempføler som styrer denne i og med at den ikke går når vannet er så varmt at det koker når det står stille? Har søkt litt på forumet men ikke funnet svar på det jeg lurer på? Emil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2009 hørtes litt for varmt ut. hadde samme problem med min for et år siden. da var hovedradiatorern tett. sånn at ved sakte kjøring og på tomgng ble bilen alt for varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2009 Er det mulig å skylle den hvis det viser seg at dette er problemet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2009 noen andre som har hatt tett radiator ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2009 er min bil det er snakk om her.. har løst problemet med sirkulasjonspumpa.men motoren har fortsatt driftstemp på ca 100 grader.vifta går konstant ogden blir kun litt kaldere(ca 95grader) når jeg kjører på motorvei..noen som har gode råd ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2009 mulig tempføleren er ødelagt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2009 Ternostat? Ser ikke at det nevnt her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2009 fant du ut av problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...