Motoren er skrudd i småbiter. Spørsmål om montering.

Anbefalte innlegg

Leit å høre.

Da er det ikke usannsynlig at du har sprekker i toppen.....feks fra eksoskanal og over i vannkanal......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leit å høre.

Da er det ikke usannsynlig at du har sprekker i toppen.....feks fra eksoskanal og over i vannkanal......

Topp ble trykktestet før montering. Helt fin da. Slo også av motor så snart jeg så den ble for varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ha satt toppakning feil vei?

Jeg gjorde det på en peugeot en gang, og når motoren ble varm var texas ett faktum :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ha satt toppakning feil vei?

Jeg gjorde det på en peugeot en gang, og når motoren ble varm var texas ett faktum :(

Umulig. Står rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye olje over i vann? Hvor varmt går den? Bobling av eksos i ekspansjonstanken?

Det er ikke bare rester som har rent over på blokka da toppen ble tatt av?

Har denne motoren oljekjøler rett over oljefilter, varmeveksling mellom vann og olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye aner jeg ikke. Har ikke målt nivå på oljen. Hvor varmt vet jeg heller ikke, bare at den går over og begynner å koke. Ingen tegn til bobling ved lavere temperaturer, men oljen ser ut som stratos, altså luftig, så kan jo være du har rett ang sprekker i toppen.

Ja er oljekjøler før filteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri sett at oljekjøleren over filteret har hatt innvendig lekkasje, men man kan ikke se bort i fra det.

Har mest tro på sprekk i topp. Se en annen aktuell tråd om akkurat det samme temaet på en AAN motor med ny toppakning http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=163520

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.