problemer 2002 passat 1,9TDI

Anbefalte innlegg

Ved kald motor og start vil ikke cylinder 3 være med!

Det fjusker og ESP lampe lyser, vil ikke gå ordentlig før den får litt temperatur og jeg stopper bilen og starter den igjen, da slutter ESp lampe å lyse!

 

På møller sa det at jeg kanskje måtte bytte dyse, og at den kostet ny sånn rundt 7000!

Men feilmelding sier at det er feil i strømkrets. Noen som vet hva dette kan være, eller vært borte i lignende???

 

Dysebytte er ikke akkurat det jeg trenger nå om dagen sånn økonomisk sett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som sliter med akkurat dette om dagen på en A4. Har lest litt rundt, og dette med el feil er noe som er sannsynlig. Ligger et ledningsnett til dysene som går inni toppen. Sitter en rund kontakt bakpå toppen som er forbindelsen ut av toppen. Har ved flere tilfeller vært brudd i en av lederene til dysene. Og om du må ha ny dyse, selger de nye og brukte på NBS. tar vel 5K? for nye. Brukte vet jeg ikke. Alternativt bestille ifra Kermatdi.com

 

Men må vel på møller for og skifte uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er brudd så skal det i mitt hode være slik fjusk konstant og ikke forsvinne etter at temp så vidt stiger?

Dyse har jeg liksom konkludert med at det ikke er, for da ville det vært slik konstant fjusk! kan det være en tempføler og giver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke være brudd. Blir gnag på disse ledningene. Kan fuske av og til, og være ok av ogtil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi sjekket det elektriske inn mot dysene, har hatt opp toppdeksel og sett på det elektriske som går inn til de forskjellige cylinderne/dysene og ikke sett noe som er hverken løst, eller brudd på, men rørt litt på alt, dyttet og gjort det som kan gjøres, så får vi se i morgen tidlig da, men nå lyser ESP lampe konstant, så det får bli en nullstilling på jobb i morgen forhåpentligvis!

 

Forunderlig at de ledningene under toppdekselet ligger åpent for all oljen som spruter rundt der, kan jo umulig være helt bra for det elektriske!

 

Krysser fingrene for morgendagen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

feil utbedret!

Under toppdeksel ligger det en skinne med kontakter til hver dyse, denne byttet vi, og vips så var feil borte!

Dette er visstnok en svakhet blant disse bilene over tid, da denne skinnen av plastikk blir sprø, kontaktene blir sprø og ledninger og det vil medføre til brudd og dårlig passform etterhvert!

Fikk høre at det blir byttet slike skinner ganske ofte, dette var noe vi gjorde selv, en helt grei jobb og spart mange penger på å gjøre det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.