#1 Skrevet April 20, 2009 (endret) Har lett i øst og vest! fant eit merke på reimhjul og eit som kunne tilsvare og stemme på dekselet som ligg bakom.. men fant ingenting på sjølve svinghjulet, heller ikkje noken avlåsing på dieselpumpa som på 2,4'en.. Takker for raske innspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2009 (endret) Er et ØD merke på remhjul og nesten nederst på blikkplaten som ligger bakom (til høyre i bilens fartsretn). Er også ØD merke på svinhjul når du ser ned i hull som sitter oppå clutchuset. Du vil ha raske innspill men da bør du også spesifisere bedre hva du ønsker innspill på Jeg kan jo gjette at du enten skal justere pumpe eller skal skifte noen reimer? I såfall finner du prosedyren på samme motor her, forskjellen er at du skal ha annet stempelløft i pumpa avhengig av hvilken motorkode du har: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=119565 Er det ACV du har er det 0,55 mm løft ved ØD. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2009 Svinghjul: Lite hakk i svinghjulet. På innsiden av startkransen. Vanskelig å se. Kamaksel: Spor tvertover i kamakselens bakkant ( dieselpumpens drivhjul må demonteres for å se ). Sporet er ikke sentrert i kamakselen, slik at det på en måte blir en stor og en liten "halvmåne" i bakkant. Kamakselen står riktig da sporet flukter med skjøten mellom topp og toppdeksel og den minste "halvmånen" vender oppover. Dieselpumpe: Lite firkantet avtrykk/hakk på innsiden av dieselpumpehjulet. Dette hakket skal flukte med et hakk i dieselpumpebraketten da pumpa står rett før tenning syl.1. Merkene vender da frem mot radiator. Pumpa dreies i motorretningen til 55 mm slag ( måles med måleur i bakkant av pumpa. 12 mm lukkeskrue midt i mellom dieselrørene ) og låses der ved å først løsne en 10 mm skrue med ei låseplate bak, ta vekk låseplata og skru skruen inn til den butter. Denne skruen er lokalisert rett ved pumpehjulet, og vender forover mot radiatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2009 Svinghjul: Lite hakk i svinghjulet. På innsiden av startkransen. Vanskelig å se. Kamaksel: Spor tvertover i kamakselens bakkant ( dieselpumpens drivhjul må demonteres for å se ). Sporet er ikke sentrert i kamakselen, slik at det på en måte blir en stor og en liten "halvmåne" i bakkant. Kamakselen står riktig da sporet flukter med skjøten mellom topp og toppdeksel og den minste "halvmånen" vender oppover. Dieselpumpe: Lite firkantet avtrykk/hakk på innsiden av dieselpumpehjulet. Dette hakket skal flukte med et hakk i dieselpumpebraketten da pumpa står rett før tenning syl.1. Merkene vender da frem mot radiator. Pumpa dreies i motorretningen til 55 mm slag ( måles med måleur i bakkant av pumpa. 12 mm lukkeskrue midt i mellom dieselrørene ) og låses der ved å først løsne en 10 mm skrue med ei låseplate bak, ta vekk låseplata og skru skruen inn til den butter. Denne skruen er lokalisert rett ved pumpehjulet, og vender forover mot radiatoren. Vart skrive i litt hu og hast så gjenne litt dårlig formulert:) Takker! midt i blinken! fant ut av det meste her om dagen, problemet oppstod når dieselpumpa ikkje var innstilt etter tenningsmerke, og bilen ikkje ville starte, so sjekka, dobbeltsjekka og trippelsjekka alle pungt, og lette etter fleire.. Ragna med at når alt var på tenningsmerke at det var berre å fyre i gang. Men når eg begynte og stille dieselpumpa ut av stille begynte det og ryke litt meir, og når den var over 1cm fra stille så starta den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...