Anbefalte innlegg

Er det noen her som er dyktige på slike alarmer?? Har to spørsmål..

 

Blinklysene er tilkoblet, men når jeg aktiverer alarmen med en gang jeg har lukket døren blinker det ikke. Venter jeg 5 sek blinker det som det skal gjøre. Hva er galt??

 

Noen som vet hvordan jeg får til at hornet tuter samtidig med blinklysene når jeg aktiverer/ deaktiverer?? Innstilling/tilkobling noe sted??

 

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som er dyktige på slike alarmer?? Har to spørsmål..

 

Blinklysene er tilkoblet, men når jeg aktiverer alarmen med en gang jeg har lukket døren blinker det ikke. Venter jeg 5 sek blinker det som det skal gjøre. Hva er galt??

 

Noen som vet hvordan jeg får til at hornet tuter samtidig med blinklysene når jeg aktiverer/ deaktiverer?? Innstilling/tilkobling noe sted??

 

Takker for svar

 

 

Mener at det på slutten av 90-tallet ble forbudt at hornet skulle tute når man slo av og på alarmen. Vil anta at dette har mer med støy å gjøre, enn at mannen på 80 som går forbi bilen skal få hjerteattack :)

 

Men om du trekker en ledning fra alarmen (der signalet til blinklysene går ut) og opp til hornet, så skulle det bli mulig å få frem lyd. Bare pass på å ikke koble horn sammen med blinklysene da...

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som er dyktige på slike alarmer?? Har to spørsmål..

 

Blinklysene er tilkoblet, men når jeg aktiverer alarmen med en gang jeg har lukket døren blinker det ikke. Venter jeg 5 sek blinker det som det skal gjøre. Hva er galt??

 

 

 

Mener å huske at defa-alarmen ikke blinker i blinklysene ved aktivering dersom noen av dører er åpne. Hvis du har et kupelys som har en forsinkelse ( lyser etter at dørene er lukket ) kan dette ha en innvirkning på om blinklysen blinker. For å si de enkelt blinklysene blinker ikke så lenge kupelyset lyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en føler på bagasjerommet som var gåen, slik at alarmen trodde den var åpen hele tiden..

Da blinket ikke blinklysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at defa-alarmen ikke blinker i blinklysene ved aktivering dersom noen av dører er åpne. Hvis du har et kupelys som har en forsinkelse ( lyser etter at dørene er lukket ) kan dette ha en innvirkning på om blinklysen blinker. For å si de enkelt blinklysene blinker ikke så lenge kupelyset lyser.

 

Det er forsinkelse på lyset, har vert innom tanken på at det kan være dette. Er det mulig å koble seg utenom dette? Event bytte/ kople om styringen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja alt er mulig. Er det DEFA alarm du har er det bare en programerings sak. Det er heller ikke noe problem, les i monterings annvisningen det står der. Trenger du hjelp kan du sende meg en pm så skal jeg hjelpe deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme på min A4, trykker du en gang låser den seg, trykker du en gang til rett etterpå, så blinker lysene. Dette har noe med strømforsinkelsen å gjøre... etter du har slått av bilen, så slår den ikke av strømmen helt med en gang, pga om du vil lukke vinduer ol... når du låser bilen, slår den av dette helt. så derfor lyser den hvis du trykker to ganger på alarmen.

Dette fikk jeg beskjed om at bare var sånn når jeg monterte min...

Men har det egentlig noe å si?

 

JTE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme på min A4, trykker du en gang låser den seg, trykker du en gang til rett etterpå, så blinker lysene. Dette har noe med strømforsinkelsen å gjøre... etter du har slått av bilen, så slår den ikke av strømmen helt med en gang, pga om du vil lukke vinduer ol... når du låser bilen, slår den av dette helt. så derfor lyser den hvis du trykker to ganger på alarmen.

Dette fikk jeg beskjed om at bare var sånn når jeg monterte min...

Men har det egentlig noe å si?

 

JTE

 

 

Er akkurat det samme til meg også, må trykke to ganger for at blinklysene skal blinke når jeg aktiverer alarmen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som har A4: Måtte dere montere en sak som kalles "diodeskiller" da dere monterte alarmen? Det måtte jeg. Og jeg hadde ikke det problemet dere snakker om. Det er en liten "boks" som står på ledningen som er koblet mellom kupelyset og alarmsentralen. Monterings (ikke bilspesifikke, der må man ha passord), og bruksanvisninger finnes forøvrig her i pdf-format.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 bruker ikke diode i forbindelse med kupelys. Har en retningsdiode i forbindelse med låsesignalet som den henter fra bliklysutgangen på sentrallåsenheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det har du faktisk rett i. Kan det ha noe med diodeskilleren å gjøre alikevel? Det er jo sentrallåsen som styrer når kupelyset slår seg av.

 

Er en stund siden jeg monterte alarmen. Det var på min forrige bil. Anbefaler Christian å laste ned monteringsanvisningen fra linken jeg postet i forrige innlegg. Se nederst på nest siste side ang kupelysautamatikk. Eller kanskje han kan prøve å forlenge sentrallåspulsen til 1, eller 4 sekunder.

 

Hadde som sagt ikke problemet på min gamle bil. Så det må jo være noe som kan gjøres noe med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.