#1 Skrevet Desember 6, 2004 Var på eu kontroll med 80n, det gikk dårlig, bilen det er snakk om er en 87 mod 1.8E quattro med katalysator, bilen går som en dass og må holdes på gassen en stund når den startes, max tillatt co er 3.5, så det er noe som er på bærtur når den måles til 6.52!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2004 Var på eu kontroll med 80n, det gikk dårlig, bilen det er snakk om er en 87 mod 1.8E quattro med katalysator, bilen går som en dass og må holdes på gassen en stund når den startes, max tillatt co er 3.5, så det er noe som er på bærtur når den måles til 6.52!! Lambda sonden kanskje? Var jo veldig høyt det der. Hørte noen sa engang at falskluft kunne føre til høy co, men kan ikke garantere om det stemmer. Eller muligens sliten luftmassemåler hvis du har det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2004 Lambda sonden kanskje? Var jo veldig høyt det der.Hørte noen sa engang at falskluft kunne føre til høy co, men kan ikke garantere om det stemmer. Eller muligens sliten luftmassemåler hvis du har det. tror ikke det er noen lmm på den, hva slags motstand skal man måle på lambdaen når motoren er varm tro? fant et par små slanger som er litt morkne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2004 skifte plugger/olje luftfilter pleier få ned coen litt,er coen justerbar på den motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2004 ,er coen justerbar på den motoren? Ser ikke sånn ut, der det vanligvis sitter et rør med justeringsskrue er det plombert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2004 Er jo samme motor som meg og jeg kan jusse den. Sitter et litt langt blankt rør med en liten unbrako nedi, 4mm eller noe..! Hvis den er feil går den som en dass og... Har prøvd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 10, 2004 Er jo samme motor som meg og jeg kan jusse den. Sitter et litt langt blankt rør med en liten unbrako nedi, 4mm eller noe..! Hvis den er feil går den som en dass og... Har prøvd Av en eller annen merkelig grunn er det ikke no rør der, ser ut som det er plombert igjen hullet, kanskje røret er knekt.., ska ta en nærmere titt på den. Skal det ikke være 110hk i 1.8E?, føles som 56...hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 10, 2004 Det må jo være noe der, ta en ekstra skikk... Er 112hk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 12, 2004 Har tatt bilde nå, men det hullet er ikke stort nok for noen unbrako, ser ikke ut som det har vært no rør der heller.. har justert co på andre gamle audier, og der passer jo 4mm unbrako nedi.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 12, 2004 Når jeg plugger ut denne føleren her, så kommer motorfeil symbolet på instrumentene, det er greit nok, men jeg måler ingen motstand på pluggen til føleren (3-pin), verken mellom pinene eller til jord! Er denne som er motortemp føler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 13, 2004 Når jeg plugger ut denne føleren her, så kommer motorfeil symbolet på instrumentene, det er greit nok, men jeg måler ingen motstand på pluggen til føleren (3-pin), verken mellom pinene eller til jord! Er denne som er motortemp føler? Det der er jo bankesensoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 13, 2004 Det der er jo bankesensoren Hehe, er ganske grønn på sånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 14, 2004 Var snodig med den CO justeringen der, litt vanskelig å se på bildet.. Men det ser nesten ut som det er kappet av eller noe?? Min justering står der hvertfall.. Hmmm..! Kanskje skruen nedi der har blitt borte eller noe slik at de bare plombet hullet?? Da blir CO hvertfall på trynet..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 14, 2004 Ja rart... spørs om jeg må demontere hele greia, og se åssen det ser ut på innsia, og eventuelt borre opp hullet så det går ann å få dytta en unbrako nedi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...