#1 Skrevet April 21, 2009 Noen som har erfaring med den ferdigkuttet og formet solfilmen de selger på scandinavian carstyling og bs-bildeler? den er av merket CFC carfilm components international http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=CC??AU017&vg=10897&vgpath=Varekategorier/499/955/9138/10897 det er jo en god pris, men det spørs hvordan den er å legge på? erfaringer noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2009 Jeg har kjøpt precut fra ebay, og den var marginal på størrelse, i den grad at den dekket alle steder du ser ut, men gikk ikke helt ut i kantene, slik at det er litt usotet øverst på rutene. En annen ting er jo at om en driter seg ut på ei rute, så har en ikke en rull en kan skjære mer av. En tredje ting, var at den filmen jeg hadde, var ikke kuttet dypt nok, så jeg måtte etterkutte langs kanten for å få den til å slippe, hvis du forstod den... Min film kom i firkant som var kuttet litt innpå, og når jeg rev opp "ruta", så fulgte det som var utenfor ruta med... Men om passform er god, og du kan kjøpe mer/ny om du ødelegger en rute, så er det jo strøkent da...enkelt. Men som sagt...jeg mangler film på bakruta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2009 Jeg har kjøpt precut fra ebay, og den var marginal på størrelse, i den grad at den dekket alle steder du ser ut, men gikk ikke helt ut i kantene, slik at det er litt usotet øverst på rutene.En annen ting er jo at om en driter seg ut på ei rute, så har en ikke en rull en kan skjære mer av. En tredje ting, var at den filmen jeg hadde, var ikke kuttet dypt nok, så jeg måtte etterkutte langs kanten for å få den til å slippe, hvis du forstod den... Min film kom i firkant som var kuttet litt innpå, og når jeg rev opp "ruta", så fulgte det som var utenfor ruta med... Men om passform er god, og du kan kjøpe mer/ny om du ødelegger en rute, så er det jo strøkent da...enkelt. Men som sagt...jeg mangler film på bakruta... sist gang bestillte jeg fra solfilm.net, den funka kanonbra. men den var ikke 3d formet etter buen på bakruta, så der måtte jeg har proffer til å legge på. denne filmen skal være 3d formet etter buen på vinduet slik at man skal slippe og form den den selv, jeg får vel kanskje gjøre et forsøk og komme med tilbakemeldinger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2009 Jeg har 20 - Anthracite Style på min bil. Eneste bakdelen er at filmen ikke går lenger opp enn til pakninga når bakrutene er lukket.. Dvs når du åpner opp bakrutene vil du ha ca 1 cm med kant rundt som ikke har film. Ingen ting vises når rutene er oppe. Tyder på at eBay-produktene er dårlige greier, for jeg kommer ikke på noe negativt med CFC-filmen. Samme produkt: http://www.streetdesign.no/?id=9516 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2009 Jeg har 20 - Anthracite Style på min bil. Eneste bakdelen er at filmen ikke går lenger opp enn til pakninga når bakrutene er lukket.. Dvs når du åpner opp bakrutene vil du ha ca 1 cm med kant rundt som ikke har film. Ingen ting vises når rutene er oppe.Tyder på at eBay-produktene er dårlige greier, for jeg kommer ikke på noe negativt med CFC-filmen. Samme produkt: http://www.streetdesign.no/?id=9516 men den bakdelen kan jeg forsåvidt leve med men ellers så dekker det bra på resten? bakruta for eksempel? hvordan så det ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2009 Filmen gikk ut forbi sortkanten til ruta. Bakruta ble best av alle, og var enklest å legge. Madammen syntes til og med det var enkelt. Bestill så skal jeg komme å hjelpe deg med monteringa En garasje er å anbefale for montering. Jeg sto å plukket fluer av filmen, i tillegg til at det begynte å blåse noe jævlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2009 (endret) Filmen gikk ut forbi sortkanten til ruta. Bakruta ble best av alle, og var enklest å legge. Madammen syntes til og med det var enkelt. Bestill så skal jeg komme å hjelpe deg med monteringa En garasje er å anbefale for montering. Jeg sto å plukket fluer av filmen, i tillegg til at det begynte å blåse noe jævlig. ska sei, snakk om god service jeg skal nok meke meg til å bestille ja tenker eg, har en god nabo som kunne gjør det for meg og, men kan gi beskjed hvis det skjærer seg tusen takk for tilbudet vertfall har du noen bilder som viser bra hvordan det ser ut med 20%, er ikke sikker på hvilken tonings % jeg skal velge, kan eventuelt sende bildene på mail hvis du vil ingebjorn.solheim@lyse.net 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 23, 2009 Før: Etter: Det er mørkt nok for min del. Du har ikke sjangs til å se inn i bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 24, 2009 Før: Etter: Det er mørkt nok for min del. Du har ikke sjangs til å se inn i bilen.. så jo veldig bra ut det der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 31, 2009 noen flere erfaringer her? fant ett grisebillig kit til passaten som jeg nok går for hvis erfaringene er gode:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 31, 2009 Er det grisebillig har du jo veldig lite å tape på å prøve, generelt er vel erfaringene gode.. Til sammenligning betalte jeg 3500.- for 7 ruter hos Tim \ car care center i moss.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 31, 2009 snakk om 600kr til alle ruter bak b-stolpe.men hvilken farge velger jeg? er en svart 93mod bilde av bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 31, 2009 20% er helt ok, ikke for mørkt og ikke for lyst. 35% ser veldig mye penere ut på en nyere bil da den bare skygger litt for innsynet. Jeg har valgt 20% helt fram til a-stolpen på min. Og må si jeg er kjempe fornøyd. Folk ser at det sitter noen forran i bilen. Men ser ikke akkurat hvem det edit: og ja, jeg er klar over at det ulovlig og ha på fører/passasjer side forran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...