19" dekk på Golf 4 (bredde vs. load index)

Anbefalte innlegg

Vurderer 19" på firergolfen min. Tingen er det at i vognkortet står det at jeg må ha load index på minimum 91.

 

Etter en runde på dekkonline.com så har jeg kommet fram til at dekkene leveres med følgende load index:

 

215/35-19: Load Index fra 81 til 85

225/35-19 Load Index fra 84 til 88

235/35-19 Load Index fra 87 til 91

 

Det betyr at jeg må gå for 235/35-19 dekk, men da kommer spørsmålene:

 

- Passer det uten å subbe på firergolf? Bilen skal selvfølgelig senkes med gewinde? Litt skeptisk til framskjermene

- Jeg liker ikke rette dekksider så vil helst ha 9" brei felg fremme og bak (likt pga 4Motion), Hvilket innpress funker? (likt innpress fremme og bak for enklere å bytte om dekk og slite jevnt. Spacere bak)

- Noen som har bilder av aktuelle eksempler så jeg kan få se hvordan det vil se ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Me kan testa 9" felg hvis du vil det? Im free tonight baby!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Me kan testa 9" felg hvis du vil det? Im free tonight baby!

 

It's a date : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I voknkortet står min loadindex, på eldre biler er det ofre feil, men på din er det å rette seg etter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo skjekke hva som går og ikke med denne Dekk- kalkulatoren

 

Den gir lite svar på hva som passer på Golf 4. Ikke kan den vise strekk, og det er fast felgbredde utifra dekkbredde osv. Lite nyttig med andre ord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis 4Motion har samme innpress som forhjulsdrevne Golf 4, så kan jeg iallefall fortelle at med 8,5" ET30, så lå disse kant-i-kant med hjulbuen foran på Golf 4. Bak er det plass i bøtter og spann.. Det kan jo gi en viss idé om hva du bør se etter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi prøvde ene bakfelgen til Kjell framme, 9x18 ET35 med 225/40 dekk og det ble meget korrekt : ja :

Kjell: Tok du bilde du kan legge ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjorde jeg vet du! :) Skal vi se her.. Ja, treger litt nå på at jeg ikke har 9" fremme også for det ble vell egentlig helt perfekt!

 

På bilde nummer to ser det ut som det stikker litt utforbi... Det stikker faktisk mindre utforbi pga, feil vinkel på kamera.. :)

CIMG2669.jpg

CIMG2668.jpg

CIMG2670.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer 19" på firergolfen min. Tingen er det at i vognkortet står det at jeg må ha load index på minimum 91

 

Like mye som på min A6 4F det, høres for mye ut...ville sjekket om dette er riktig før jeg kjøpte dekk deretter.

 

Golf 4, mht at jeg mener det er ganske dårlig plass innover foran, så tror jeg 9 tom kan bli litt vågalt, men går kanskje med litt valsing av hjulbuene. 9x19 ET35 med 225/35 19 ville jeg satset på, evt 8,5 ET35 foran og 9,5 ET40 bak med samme dekk. Noen mener dekkstrekk gir ulik rulleomkrets som ødelegger firehjulstrekk-systemet, jeg tror ikke noe på det med "normal" strekk hvor man får luft i dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like mye som på min A6 4F det, høres for mye ut...ville sjekket om dette er riktig før jeg kjøpte dekk deretter.

 

Golf 4, mht at jeg mener det er ganske dårlig plass innover foran, så tror jeg 9 tom kan bli litt vågalt, men går kanskje med litt valsing av hjulbuene. 9x19 ET35 med 225/35 19 ville jeg satset på, evt 8,5 ET35 foran og 9,5 ET40 bak med samme dekk. Noen mener dekkstrekk gir ulik rulleomkrets som ødelegger firehjulstrekk-systemet, jeg tror ikke noe på det med "normal" strekk hvor man får luft i dekket.

 

Jeg har 6-trinns kasse (TUNG) og 4Motion, så bilen veier 1466kg (vet ikke om det er med eller uten fører (fra det tyske vognkortet). Tillatt totalvekt på framaksel er 1000kg, altså 500kg pr.dekk, så det skulle vel tilsi min. LI på 84 hvis denne tabellen stemmer: http://www.tyreline.com/wheel_tyre_info/tyre_load_index.htm

 

Står 91 i load index på dekka i vognkortet men stemmer det da at jeg kan gå ned til 84 eller høyere? Hvis det stemmer, så: : cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.