Anbefalte innlegg

sjekka eit trykkrør på tdi'en idag og fant olje i det. kva er galt??

det er den "gummi røret" til venstre på bildet ved ekspansjonstanken

DSC_3232.jpg

kan det være symptom til turbo havari??

bilen er forresten ein golf v 1,9tdi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rimelig normalt.. trenger ikke tyde på noe egentlig.. Men ja, kan være en sviktende turbo. Har selv litt olje i mine trykk rør(tdi) og" gasar til det raser" som man sier,, er ikke annet å gjøre heller egentlig så..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtlige TDI biler jeg har innom på jobb har olje i trykkrørene i større eller mindre grad. Nye som gamle, så det er normalt.

Om det derimot renner en jevn stråle ut av slangen/e begynner det å bli litt vel mye og kan tyde på def. motorkompnenter.

Vanskelig å si noe konkret om hva som er mye og hva som er normalt her egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var ikkje ekstremt mykje, det kom kansje ut ein teskje med olje ut. kan det være lurt å sjekke IC om det er masse olje i den??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt å ha noe olje i trykkrøret, så jeg tviler på at dette tyder på et turbo havari. Du kan evt. prøve å demontere innløpsrøret til turboen for å kjenne om det er noe slakke i akslingen. Hvis turboen begynner å bli gåen så vil du gradvis begynne å få en lyd fra turboen som kan ligne en jetmotor. Er du i tvil om det er turboen som er problemet har jeg ville tatt en telefon til GIK turbo i Kongsberg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg merker ikkje at det er noko gale for å sei det sånn. men sysnt det var rart at det var olje i slangen.

kansje lufta treng smørning;););) luftolje....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.