#1 Skrevet April 21, 2009 sjekka eit trykkrør på tdi'en idag og fant olje i det. kva er galt?? det er den "gummi røret" til venstre på bildet ved ekspansjonstanken kan det være symptom til turbo havari?? bilen er forresten ein golf v 1,9tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2009 Er rimelig normalt.. trenger ikke tyde på noe egentlig.. Men ja, kan være en sviktende turbo. Har selv litt olje i mine trykk rør(tdi) og" gasar til det raser" som man sier,, er ikke annet å gjøre heller egentlig så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2009 Samtlige TDI biler jeg har innom på jobb har olje i trykkrørene i større eller mindre grad. Nye som gamle, så det er normalt. Om det derimot renner en jevn stråle ut av slangen/e begynner det å bli litt vel mye og kan tyde på def. motorkompnenter. Vanskelig å si noe konkret om hva som er mye og hva som er normalt her egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2009 det var ikkje ekstremt mykje, det kom kansje ut ein teskje med olje ut. kan det være lurt å sjekke IC om det er masse olje i den?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2009 Det er normalt å ha noe olje i trykkrøret, så jeg tviler på at dette tyder på et turbo havari. Du kan evt. prøve å demontere innløpsrøret til turboen for å kjenne om det er noe slakke i akslingen. Hvis turboen begynner å bli gåen så vil du gradvis begynne å få en lyd fra turboen som kan ligne en jetmotor. Er du i tvil om det er turboen som er problemet har jeg ville tatt en telefon til GIK turbo i Kongsberg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2009 eg merker ikkje at det er noko gale for å sei det sånn. men sysnt det var rart at det var olje i slangen. kansje lufta treng smørning;);) luftolje.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...