Coupe lys kommer ikke ved åpen førerdør

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så kommer ikke coupelyset på når førerdøren er åpen. Hva skal til for å få fikset dette? Kjent sak? Gjerne en DIY på hva jeg må gjøre :-)

Lyset i bagasjerommet fungerer heller ikke kom jeg på. Har prøvd å bytte pære, men det hjalp altså ikke. Noe elektrisk som er gåent? Kablene sitter i som de skal. Noe kjent problem på dette området også?

Håper på svar :-)

Mvh Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka sikringen har du vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sikkert noe med en av låsekassene å gjøre. Kommer det ikke på uansett hvilken dør du luker opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringen har jeg sjekket ja, nei dette gjelder kun førerdøren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk bryteren på lyset til førerdøren. når døren lukkes så blir en bryter trykket sammen slik at lyset slokkes. når døren åpnes skal bryteren "sprette" ut igjen. hvis bryteren er deffekt så er det bare til å skifte den, så e problemet forhåpentligvis fikset :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger denne bryteren?

Finnes det noen DIY? Eller noen som vil forklare, gjerne med et bilde? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med det er golf 4 du prater om??

Har samme problemet på min.

Men det er kunn ved åpning av fordørene.. lyset går på når bakdørene blir lukket opp.

Bryteren sitter visst i låsekassa fikk jeg høre,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe bilde på det desverre. men bryteren skal enten være på samme siden som hengslene til døren, eller på andre siden. bare let etter en sort liten tapp. hvis du lurer på om du har funnet riktig tapp, kan du prøve å trykke den inn for hånd og se om den spretter ut igjen når du slipper, da er det mest sannsylig at det er den bryteren;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey. Av med dørtrekket da naturligvis. Vanskelig å bytte denne? Eller simpel sak? Har du gjort det selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du spør meg så vet eg ikke om det e vanskelig å bytte den. har ikke gjort d sjøl..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er sansynlelig microbrytern som har tatt kvelden må skifte hele låsekassa da brytern ikke fås kjøpt løst

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass, koster vel en del det da. Hvordan blir det med nøkkelen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir dyrt om du skal kjøpe nytt.

Finn en vraka bil på hoggern og få tak i låsekassa! Går visst greit og bytte dette selv om du har litt peiling.

Er en ganske kjent feil på golf sies det.

Tror ikke det blir noe problem med nøkkel (kan vel kanskje flytte over låsesylinder?), men det skal jeg ikke garantere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det jeg fryktet. Får ringe høggern å høre om de har noen gofer inne. Men det er 99% sikkert at det er den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok skifte låsekassa di ja. Når det gjelder låsesylinderen er denne en egen del så det trenger du ikke tenke på.

Tipper det er samme feilen på bakluka di også, men der er det en litt annen patent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard Golf feil dette, har bytte begge låsekassene foran på min, og det er samme del som på Golfen. Elendige brytere. Skal gå an å kjøpe bryterene på ELFA og bytte bare den, finnes tråder her om det, men gidder ikke søke siden jeg sitter på en sirup linje :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, da får jeg prøve å gjøre ren sensorene først. Hvis ikke, får jeg finne meg ny låsekasse.

Takk for all hjelp! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.