problemer med audi urquattro

Anbefalte innlegg

hei

har problemer med at urquattroen min(83mod) sperrer på 4k (turtelleren synker nedover ). sperrer uansett om jeg gir lite gasss eller mye, og er det samme om jeg står på tomgang og om jeg kjører.når den sperrer kan en liksom dra sen lengre,men det er ingen kraft i motoren og det er en veldig rar lyd i den.

noen ideer. gått over vacum med startgass og kunne ikke finne noen lekasjer.

sviver litt ugent og kan stoppe på tomgang.

er vel ikke mulighet til å lese av blink koder eller no på disse bilene?? hvordan kan man slette feilkoder i styreenheten på denne??

har også problemer med at bremsepedalen er ganske har å trykke inn. noen som har vært borti det før??+

få forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har denne motoren med turtallssperre basert på en sentrifugalmekanisme i rotoren i fordeleren som kutter forbindelsen ved et visst turtall (normalt rund 6000 omdr). Hvis denne enkle mekanismen ikke funker kan du jo få sperr på et helt annet turtall. Passat min fra samme periode (KV / femmer) var slik. Enkelt å fikse i så fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke sikker. har ikke rotor med turtallsperre innebygd vertfall. men kan det være vekter nedi fordeleren som er slakke??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomgangsbryteren din er inne til enhver tid ser jeg for meg, mulig braketten kun er bøyd så den ikke "løser ut", og hovedbremsesylinderen trenger en overhaling, eller kalipperene bak er dårlige tipper jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 84 hjalp det mye å bytte dysetettingene. Når det gjelder bremsene vil jeg tro du bør bytte bremsetrykksakkumulatoren, (bomba) og kanskje også hovedsylinderen. Styrte noe jævlig med det på min gamle.. Lykke til med feilsøkingen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal skjekke tomgangsbryteren. tror ikke selve hovedsylinderen er gåen. pedalen synker ikke noe, er bare ganske har. hvordan virker den bremsekraftforsterkeren?? gikk over med startgass rundt dysene men fikk ikke noe utslag. sperringa tror jeg kommer av no elektrisk, for den sperrer på nøyaktig samme turtall uansett og nåla på turtelleren detter nedover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er en liten film.

audi kutter

som dere ser dimmer lysa når den begynner å kutte. kan der ha noe med kuttinga å gjøre??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.