#1 Skrevet April 22, 2009 (endret) Hei har en audi 100 2,5 tdi 1992. Av og till kutter denn ved giring. om jeg drar denn opp på 3-4000 RPM og slipper gassen helt for og gire og gir gass i gjenn så skjer det ikkje noe før jeg lar denn falle ned på 1000-1100 Rpm i gjenn, hva kann være årsaken til dette? Det hender også av og till at denn ikkje har noe dra kraft under 1900 RPM menn kommer som en kule over dette turtallet. I går da jeg startet opp etter jobb, så begynte denn og harke litt. og hørte et rele(eller lignende) låg og klikket under dashbordet, samtidigt som det klikket merket jeg det at bilen kuttet. Lot den da få litt varme før jeg trødde ut av denn litt og da var denn normal igjenn. Da jeg kjøpte bilen ville denn ikkje over 3000 RPM, dette komm seg da jeg "skamm" kjørte denn litt i tuneller hjemmover. Bilen er muligens også Chipet(uten at jeg vet dette sikkert). Slangen fra cooler til innsug er nesten ny. Reg reim har jeg byttet og det ble ikke bedre. Luft filter er nesten nytt. Det samme med olje og filter. Noen som har noen gode råd? Ikkje funnet ut noe ved og lese gjennom "feilsøkings" tråden for bilen. Mvh Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2009 (endret) Hei har en audi 100 2,5 tdi 1992. Av og till kutter denn ved giring. om jeg drar denn opp på 3-4000 RPM og slipper gassen helt for og gire og gir gass i gjenn så skjer det ikkje noe før jeg lar denn falle ned på 1000-1100 Rpm i gjenn, hva kann være årsaken til dette? Dette kan være at motor går i nødmodus pga noen feil verdier. Ofte pga for høyt turbotrykk. Mulige årsaker kan være for store dyser/feil turbo, feil innstilt register/dieselpumperem, feil ved trykksensor som sitter på torpedovegg, igjenkokset innsug. Også mulig med defekt pumpe men det er ikke så vanlig. Jeg har hatt 115 hk pumpe og motorstyring men 140 hk turbo og dyser, den gikk i nødmodus på samme måte men jeg slapp å slippe den så langt ned på turtall for at den igjen skulle lade. Må turtallet virkelig helt ned på 1100 omdr igjen eller holder det å slippe gassen helt og la bilen bremse litt på motoren før du igjen gir på mens motor har 2-3000 omdr ? Kjørt vag-com på den? Kmstand? Håper regrem og dieselpumperem ble innstilt med rett prosedyre, og ikke med tusjmerker fra gammel innstilling? Da jeg kjøpte bilen ville denn ikkje over 3000 RPM, dette komm seg da jeg "skamm" kjørte denn litt i tuneller hjemmover. Kan underbygge teori om koks, i katalysator og/eller innsug eller ventiler som henger (som ikke er vanlig på disse) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2009 Dette kan være at motor går i nødmodus pga noen feil verdier. Ofte pga for høyt turbotrykk.Mulige årsaker kan være for store dyser/feil turbo, feil innstilt register/dieselpumperem, feil ved trykksensor som sitter på torpedovegg, igjenkokset innsug. Også mulig med defekt pumpe men det er ikke så vanlig. Jeg har hatt 115 hk pumpe og motorstyring men 140 hk turbo og dyser, den gikk i nødmodus på samme måte men jeg slapp å slippe den så langt ned på turtall for at den igjen skulle lade. Må turtallet virkelig helt ned på 1100 omdr igjen eller holder det å slippe gassen helt og la bilen bremse litt på motoren før du igjen gir på mens motor har 2-3000 omdr ? Kjørt vag-com på den? Kmstand? Håper regrem og dieselpumperem ble innstilt med rett prosedyre, og ikke med tusjmerker fra gammel innstilling? Kan underbygge teori om koks, i katalysator og/eller innsug eller ventiler som henger (som ikke er vanlig på disse) Ja, turtallet må slippes helt ned i gjenn på 1100 RPM for at det skall skje no i gjenn, om jeg ikkje gjør dette, er det som jeg prøver og strarte en bensin tomm motor på gir . Vag com ble kjørt da jeg hentet bilen, da var det noen feil på klimaanlegge menn ikkje noe mer enn dette. Km stand er 316 000. Reim ble byttet på 310 000. Han som byttet denne stoler jeg 100% på. stod til og med opp ført hvor mangen grader pumpa osv var stilt. EGR ventilen har jeg blendet på bilen, enda det ikkje var så veldigt mye koks inn i denn.(dette hjalp heller ikkje) Bilen er jo 115 Hk utgaven, menn synest denn går bedre enn en 115 skall gjøre. slakk oppover bakke i tunell har jeg fint pasert 210(på speedo ca 200 reel fart). Noen ganger går bilen helt fint. kjørte blandt annet til lillehammer(ca 8 timer kjøring på snøfylteveier) da gikk bilen uten og jukse i det heletatt. Hva mener du steinar jeg burde sjekke? Er foresten så pass med moment at synk ringer på denn nye kassa er begynt og skrante litt også nå! mvh alf arne hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2009 Bumper denne litt. Gikk over alle sensorer på motor og torpedo vekk samt nede i vann kassen. rele boksen i motorommet. sikrings boksen inne i bilen. og hjernene under baksetet samt rele platen under dash. med elektro clianer. Dette hjalp ikkje stort. I går da jeg skulle ut på tur. startet bare bilen for så og stoppe i gjenn om jeg ikkje gav gass, samt dårlig drag. virket som jeg hadde 0.0 bar turbo trykk. av og till under på drag på 4 giret har det nå i senere tid kommet en blafre lyd. menn på to uker har jeg bare opplevd dette to ganger. Slangen fra cooler til innsug er samco slange. Luft filteret er renset. og luftfilter huset vasket. Olje og filter er netopp buttet. Rele 202(blått`) under rattet. klikker ofte fort når motoren startes. Når denn driver og kutter og er helt slapp på lavt turtall klikker det også i relet hver gang jeg gir gass. Hva er dette releet til? nr 2 fra venstre side. jeg har en slange som går fra en slange nede på turbo siden på motoren, og opp til en føler som sitter på venstre siden oppe i motor rommet. fra denne føleren går det to slanger INN i bilen også. slangen som kommer fra en slange nede ved turboen/insuget sitter litt løst i inn festingen sin. Menn siden denn bare er stukket inni et hull si slangen, får jeg ikkje festet denn skikkelig med en slange klemme. kann dette ha noe med saken og gjøre? :=) Håper noen kann hjelpe meg nå. Er sp dritt lei at jeg er mest fristet til og tippe bilen på sjøen og bli kvitt denn, Mvh Alf Arne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2009 skall også sies at det virker som bilen får lade trykk senere enn normalt. før hadde jeg ca fult trykk ved 1900-2000. Nå hender det jeg må opp på 2300-3000 RPM på 5 giret før jeg kjenner at det virkeligt drar på flate veien. Huff, bklir deprimert av denne bilen her altså. Selges Høystbydende 35 000. årsavgift betalt. Fult skinn intriør(sports stoler alla S4/s6.) nytt register. vann pumpe.olje og filter. Alle foringer i forstilling er byttet, samt bære armer og kuler. Tann stang overhalt for noen måneder siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2009 har nå tenkt litt. Er det noen her som vet om det sitter noe spesifikt rele bare for motor? i så fall hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2009 Bumpedi bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 5, 2009 har i dag vert nede på møller og fått vite det at dette relet som driver og klikker er til glødingen min. bilen har aldri hatt noe problem med og starte i kulde enda motoren har køddet seg slik som denn gjør. så da kann jeg vell utelukke at juksingen har med glødingen og gjøre? :=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 5, 2009 (endret) har i dag vert nede på møller og fått vite det at dette relet som driver og klikker er til glødingen min. bilen har aldri hatt noe problem med og starte i kulde enda motoren har køddet seg slik som denn gjør. så da kann jeg vell utelukke at juksingen har med glødingen og gjøre? :=) Ja. Hvis glødepluggene skulle gløde under drift så er eneste driftsmessige innvirkning (utover at pluggene kan bli for varme og smelte) at tenning skjer noen mikrosekunder raskere. Er tenning korrekt stilt så skal ikke dette ha noe å si, tror jeg. Ellers mange andre teorier i innleggene over som jeg kunne hatt lyst til å kommentere, men å er det hagesesong så har ikke helt tid for øyeblikket. Så helt kort: Hadde jeg kjøpt denne bilen ville jeg: - tatt vag-com diagnose - sjekket alle slanger, tykke og tynne for hull, og at alle tynne går riktig sted. - kontrollert timing på pumpa (selv om du mener at 100% i orden, hvor mange grader var det forresten?) - byttet til orginal hjerne i tilfelle det er puttet en chip av dårlig kvalitet inn i denne. Har vært borti flere slike eksempler, tilogmed som har medført motorhavari pga kraftig mottenning på en sylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 5, 2009 (endret) Ja. Hvis glødepluggene skulle gløde under drift så er eneste driftsmessige innvirkning (utover at pluggene kan bli for varme og smelte) at tenning skjer noen mikrosekunder raskere. Er tenning korrekt stilt så skal ikke dette ha noe å si, tror jeg. Ellers mange andre teorier i innleggene over som jeg kunne hatt lyst til å kommentere, men å er det hagesesong så har ikke helt tid for øyeblikket. Så helt kort: Hadde jeg kjøpt denne bilen ville jeg: - tatt vag-com diagnose - sjekket alle slanger, tykke og tynne for hull, og at alle tynne går riktig sted. - kontrollert timing på pumpa (selv om du mener at 100% i orden, hvor mange grader var det forresten?) - byttet til orginal hjerne i tilfelle det er puttet en chip av dårlig kvalitet inn i denne. Har vært borti flere slike eksempler, tilogmed som har medført motorhavari pga kraftig mottenning på en sylinder. Diagnose skall en kompis ta for meg i løpet av neste uke. Hvordan trykk teste hver enkelte slange skikkelig for og finne hull osv? :=). Forbruket langkjøring ligger rundt 0,81 på mila. har aldrig fått denn under dette. En gang jeg prøvde og få forbruket langt ned ved og bare kjøre fint og ikkje bruke turtall. låg det på over literen på mila. Er dette normalt? Skall ta og finne fremm denn lappen timingen står på kl 7 jeg så skall jeg se . Håper du kommer med komentarer når hage stunden din er over . Mvh Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 5, 2009 .... og hjernene under baksetet........ jeg har en slange som går fra en slange nede på turbo siden på motoren, og opp til en føler som sitter på venstre siden oppe i motor rommet. fra denne føleren går det to slanger INN i bilen også. slangen som kommer fra en slange nede ved turboen/insuget sitter litt løst i inn festingen sin. Menn siden denn bare er stukket inni et hull si slangen, får jeg ikkje festet denn skikkelig med en slange klemme. kann dette ha noe med saken og gjøre? :=) Hjernen under baksetet er til ABS, tror jeg. Motorhjernen ligger i kasse under passasjerens føtter. Litt usikker på hvilken slange du mener, men antar du mener opptil føleren på høyre og ikke venstre side av motorrommet (i fartsretningen) og som det også går en ledning ut av. Det er viktig at slangene inn på denne ikke er forvekslet, da det kan gi rare utslag. Det er forøvrig liten grunn til at noen kan ha forbyttet, men du kan ikke utelukke det. Selges Høystbydende 35 000. årsavgift betalt. Fult skinn intriør(sports stoler alla S4/s6.) nytt register. vann pumpe.olje og filter. Alle foringer i forstilling er byttet, samt bære armer og kuler. Tann stang overhalt for noen måneder siden. Får du 35 for en slik bil som har motortrøbbel så skal du være heldig eller kjøper må være dum. Realistisk pris er nok ikke mye over 30 når den er i orden. Hvordan trykk teste hver enkelte slange skikkelig for og finne hull osv? :=). Forbruket langkjøring ligger rundt 0,81 på mila. har aldrig fått denn under dette. En gang jeg prøvde og få forbruket langt ned ved og bare kjøre fint og ikkje bruke turtall. låg det på over literen på mila. Er dette normalt? Som regel ikke nødvendig å trykkteste når det er så grove feil. Er slanger synderen vil du finne store hull i trykkslanger ifm innsug eller du vil finne små tynne slanger som er smeltet eller gnisset hull der de ligger an mot noe metall. Nei, slikt forbruk er definitivt ikke vanlig. Du skal kjøre mye grisete småkjøring fpr å klare å komme opp i 0,8. På pen langkjøring bør det være mulig å få den ned godt under 0,6 som regel 0,55. Blandet kjøring aldri over 0,7. Noen tanker: - høres ut som nødmodus inntreffer. Det skjer hvis det er overtrykk eller feil tenningstidspunkt, eller hvis hjernen tror det er overtrykk (feks små slanger feil koblet eller defekt sensor) - overtrykk kan komme av alvorlig kokset innsug, tett katalysator (da ville den ikke av og til vært bra sprek), utslitte/skadde dyser, skadd chip - feil av denne art som kommer og går kan være slakke remmer (reg og pumpe) som i tillegg er på grensen til utenfor spec slik at de av og til er innenfor og av og til utenfor. - innitielle tips: ta vag-com, kontroller alle slanger, kontroller dyser, still inn register stramming/timing og pumperem stramming/timing på nytt. Kompressjonstest ville nok også vært interessant. Hjelper ikke det, lån deg hjerne som ikke er tuklet med. Hjelper ikke det, selg bilen til meg for 10K Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 5, 2009 (endret) Må ut med gulv trekket da for og finne denne? . skall ta meg en titt der også om det er noe tull under der . Det er til høgre i farts retningen denne sitter ja. Kan ta ett bilde av plaseringen og legge ut her eller sende deg på sms i morgen jeg (har nummeret ditt fra gir kasse kjøpet ). vet 35 000 er mye. vill jo ikkje selge denn . da skall jeg se over ALLE slanger på Fredag. kjenne over reimer. og få tatt diagnose. aldrig hatt denn lengre ned enn 0.79(dette var fra odda til Rally norway på snø føre ). menn hvordan finne ut hvor alle slangene skall gå orginalt? får jeg opp dette på AKTE?. SKall gå over alt du har skrevet her. Menn og få seg tak i en hjerne blir neppe lett rundt her. har du en liggende jeg kunne fått testet? jeg betaler porto fremm og tilbake i så fall. og betaler gjerne noen penger du beholder så du vet jeg ikkje stikker av med denn . Mvh Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 6, 2009 (endret) Her kommer det noen bilder av disse Luft dingsene på torpedo veggen. Beklager dårlig kvalitet. kann få tatt bedre i helgen. Mvh Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 6, 2009 Leste nå litt papirer fra regreim ble byttet: Motoren ble kjørt/oppvarmet for så og justere tenning til 4 Grader. er dette riktigt eller vill det være grunn til mistanke om at dette lager problemer for meg? Mvh Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 7, 2009 Leste nå litt papirer fra regreim ble byttet: Motoren ble kjørt/oppvarmet for så og justere tenning til 4 Grader. er dette riktigt eller vill det være grunn til mistanke om at dette lager problemer for meg? Mvh Alf Arne Hauso Spørs hvilket turtall. Riktig ved noen turtall, helt feil ved andre. Spørs også om remmene har korrekt stramming. Det vil i hvertfall være uklokt å utelukke at det kan være noe feil med dette, men muligens ikke det første man bør betale for å kontrollere en gang til. Ellers er det jo greit å ta av fremre slange på turbo for å inspisere skovler og kjenne på aksialslakk slik at man danner seg bilde av om turbo er utslitt eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 7, 2009 ok. stod ikkje noe turtall opp ført på papirene mine. så regner med at dette er stilt ved Tomgang/900 Rpm. Har fri dagen i morga. så da skall jeg gå over alt fremme der. ryker litt hvitt/grått/blått av denn under pådrag noen ganger. og andre ganger er det en stor svart røyk sky. så dette kann vell også være et lite tegn på turbo om jeg ikkje tar feil? . skall kjenneom det er noe særligt med slark. og om det ligger noe olje i slanger osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 7, 2009 Bare til info om forbruk. Min er chippet med ABT chip, og går på 0.5 ved langkjøring. Kjørte svingete smale veier og over et fjellparti i godt driv med en henger med 2 europall med ved på, da gikk den på 0.74. Og jeg er ikke så forsiktig på gassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 7, 2009 Bare til info om forbruk. Min er chippet med ABT chip, og går på 0.5 ved langkjøring. Kjørte svingete smale veier og over et fjellparti i godt driv med en henger med 2 europall med ved på, da gikk den på 0.74. Og jeg er ikke så forsiktig på gassen Hmm dette er jo eit tegn på at min bil bruker noe jævlig det da. Blir lite klok. menn får håpe jeg finner noen feil nå når jeg ser over denn i morgen Takk alle sammen . har dere noen mr tips er det bare og tipse meg eller ringe på 97502955 Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 8, 2009 har i dag. gått over slanger og turbo. dette fant jeg ut: Slangen som går fra innsugs slangen til turbo og opp til ene ventilen på Torpedoveggen var gnikket mye av, muligens hull også. klipte bort det skadde og skjøytet med en gummi slange utenpå. Innsugs slangen var heller ikkje skikkelig fast skrudd på turbo, så denn skrudde jeg skikkelig fast etter og rengjort denn og sett ettter hull. Slangen som skulle gå inn på "bomben" i motor rummet(svart "håndgranat" festet på høyre side i fartsretningen) var ikkje i nærheten av og være tilkoblet en gang. så fikk satt denne på i gjenn. Turboen var helt fast og fin(ikkje mer enn det er normalt/pleier og være) og alt såg fint ut og gikk lett rundt. etter dette synest jeg den hadde, finere gange på tomgang. menn etter en stund. begynte denn og jage lit opp og ned på turtall. Hadde meg en prøve tur og merket ingenting til juksing og etter det gikk denn fint på togang. Kann noe av det jeg har "fikset" i dag ha vert årsak til mine prblemer? Skall ha meg en tur på i overkant på 8 mil i morgen så får vi se om denn holder seg i topp form da . Mvh Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 8, 2009 Kann noe av det jeg har "fikset" i dag ha vert årsak til mine prblemer? Ja det kan ha løst NOEN av problemene, dersom det var hull i slanger og dersom trrykkslangene kunne slippe ut trykk. Forøvrig med så høyt forbruk og hvit røyk så ville jeg i tillegg mistenkt feil justerte remmer og tenningstidspunkt. I værste fall løs bolt nede som vil medføre havari. Kan nevne at jeg i dag kjøpte meg en 2,5tdi som har vært til skifte av register og det medførte at den begynte å gå dårlig. Så ble tenningstidspunkt justert. Begge deler på Bosch-verksted. Så totalhavarerte motor........jeg antar at det er løs bolt nede som er årsaken. Dette medfører først at motor noen ganger gå bra andre ganger dårlig. Etterhvert dårligere og dårligere før kilen ryker helt og register kommer i fri flyt. Dette har jeg sett en rekke ganger før på disse motorene. Det er altså et poeng å forsikre seg om at register er rett montert og justert. Like før dette skjer merker man også av og til litt kakling på tomgang pga løst hjul nede på veiv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 9, 2009 litt hvit røyk komm fortsatt med det samme jeg trødde i på veien. og etter det var det bare svart eksos. Kjente også over demene i går: Pumpe remen var stramm og fin. Menn regreimen syntest jeg var litt slapp. hadde jeg hatt lyst kunne jeg dratt denn av kammen. Reim hjulet og bolter er byttet nede ved regreim bytte pga mekanikeren var klarover at det hadde skjedd at disse løsnet. kann jeg bytte strammer på regreim og time opp i gjenn uten og bytte reimen?. fikk du ras etter du kjøpte denn da eller? Mvh Alf Arne Hauso, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 9, 2009 NEI, nå var jeg ute på en 8 mils tur for og se på litt am cars . Hadde først kjørt 6km før denn ikkje reagerte etter gir skift. slapp denn så ned på ca 1500 RPM og da komm denn (tidligere måtte denn ned på 1000 ca. fungerte feil fritt videre i 5 km omlag, da merket jeg denn hang litt etter ved ned giring. menn våknet til liv i gjenn ved rundt 1500 RPM da også. Komm så til en 80 sone og klampet til på 4 giret og komm vell opp på rundt 3000 RPM. Før denn Nykket til og stoppet. trådde clutchen inn, og denn stopet helt, Tenkte da at nå var det kilen på veiva som hadde smelt av (som du Steinar har pratet om). slo da av tenningen og ville nett prøve og starte i gjenn. komm med en gang. så fungerte denn fint resten av turen uten anntydning til juksing. da denn stoppet under på drag, virket det som om noen slo at tenningen eller at mangent ventilen på pumpen koblet ut. Kann En magnet ventil opp føre seg slik denn gjør på min bil vist denn er gammel og slitt? Skall ta vag com test i løpet av uken. Mvh Alf Arne HAuso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 9, 2009 Menn regreimen syntest jeg var litt slapp. hadde jeg hatt lyst kunne jeg dratt denn av kammen. kann jeg bytte strammer på regreim og time opp i gjenn uten og bytte reimen?. fikk du ras etter du kjøpte denn da eller? Mvh Alf Arne Hauso, Da er regremma di for slakk, og innstillingen av pumpa er ikke til å stole på. Dette kan være årsaken til HELE ditt problem. Strammeren kan både strammes og slakkes uten å skiftes. På 100 har strammeren eksentrisk hull, ved å vri indre lagerbane vil rem slakkes/strammes, indre lagerbane låses med en mutter på pinnebolten som går gjennom det eksentriske hullet. Gitt at alle deler er i orden trenger du altså ikke bytte noen ting, kun time opp register på nytt (=ut og inn med nedre bolt, smøre gjenger/bolthode og trekke til med 220Nm+270gr (de nye specs), ha løst remhjul oppe mens rem strammes, låse kam+veiv på ød og stramme kamhjulet) deretter stramme dieselpumpehjul med løst kamhjul så stramme kamhjul og stille pumpeslag med måleur i senter av pumpe til 0,23-0,27 mm ved veiv på ød. Nei, jeg har kjøpt motor med havari. Mine biler av denne typen blir aldri kjørt før jeg har skiftet register siden det er så mye dårlig håndverk ute og går ifm registerjobber. da denn stoppet under på drag, virket det som om noen slo at tenningen eller at mangent ventilen på pumpen koblet ut. Kann En magnet ventil opp føre seg slik denn gjør på min bil vist denn er gammel og slitt? Dette kan være med på å bekrefte teorien om pumpe langt ute av stilling. Også variasjon hvit og sort røyk gjør det samme. Aldri vært borti defekt magnetventil på slike motorer. Da vil jeg vel bare forsterke tidligere råd om å ta fullstendig ny innstilling av begge remmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 9, 2009 da skall jeg få sjekket dette. Kommer tilbake med mer informasjon når jeg har fått ordnet opp i det . Tusen hjertelig takk . Mvh Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 12, 2009 Hei i gjenn. ikkje fått gjort noe med registeret enda. menn fikk tatt ein diagnose på bilen! Resultat 1.(sist jeg sjekket var i Desember.). Tuesday,12,May,2009,20:56:04 VAG-COM Version: Release 607.3-UD Hauso Mek. Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4 Scan: 01 02 03 08 15 17 25 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Part No: 4A0 907 401 Component: 2,5l R5 EDC A23 D49 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 01268 - Quantity Adjuster (N146) 17-10 - Control Difference - Intermittent Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Part No: 4A0 820 043 B Component: Klima-Vollautomat D05 Coding: 00053 Shop #: WSC 02319 10 Faults Found: 00799 - Coolant Temperature Sensor (G110) 30-00 - Open or Short to Plus 00799 - Coolant Temperature Sensor (G110) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 41-00 - Blocked or No Voltage 00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112) 29-10 - Short to Ground - Intermittent 00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112) 37-10 - Faulty - Intermittent 00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 41-00 - Blocked or No Voltage 00602 - Potentiometer On Positioning Motor for Footwell/Defroster Flap (G114) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 41-00 - Blocked or No Voltage. Noen som vet hva denne skall bety:Address 01: Engine Part No: 4A0 907 401 Component: 2,5l R5 EDC A23 D49 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 01268 - Quantity Adjuster (N146) 17-10 - Control Difference - Intermittent Readiness: N/A ???????? slettet så alle feilene. Koblet av ledningen til "denn 4 dysen" og omet denne på varm motor, resultatet ble : 114-117 Omh. Tok så bilen ut på en prøve tur etter meldingene var lest av. Koblet hiddenen opp for 2 gang. og da komm det opp bare en feil melding på motor og det var denn 4 dysen.(denne har aldrig vert der før) Det skall sies at bilen gikk uten og jukse etter feil koder var lest av og slettet første gang. Noen som har noen ide om hva disse feil meldingene på motor er? Ja, vet climaen ikkje er helt upp to date MVH ALF ARNE HAUSO 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...