Anbefalte innlegg

I en periode nå har jeg hatt litt vansker med bilen min.

Bruker 2,5l på mila i snitt og går generelt fett. Virker som bilen går seg sur, for når jeg gir på og turtallet bikker 4500rpm begynner bilen å fjuske/lugge/holde igjen.

Kjørte diagnose på bilen i dag, kom opp : Feil på hallgiver G40.

Kan dette vere årsaken til bilens oppførsel?

Er det mulig å bytte kun hallgiveren eller må hele fordeleren byttes?

Trenger hjelp!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hele fordeleren må byttes... dersom denne er defekt

Tror nok egentlig ikke det er der problemet ditt ligger, men vanskelig å si da bilen din er ganske langt fra normal ;)

Få inn hiddensprut :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vært borti lignende problem da?

Om hallgiveren er gåen, vil ikke da bilen gå i nødmodus og gå veldig fett?

En av bivirkningene med defekt hallgiver er jo at bilen drar dårlig på høyt turtall. Det kan jo kanskje vere grunnen til at den fjusker over 4500rpm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men bilen vil fortsatt ikke bruke 2,5ltr mila selv om den går i nødmodus. Kjørte med min ORGINALE s2 på under literen i nødmodus i allefall.

Dog er ikke 2,5ltr mye i snitt på en 500hk+ s2... er jo to drag i lyskrysset det ;)

Hadde jeg vært deg, ville jeg først prøvd en annen fordeler, det kan nok være at det slår mye mere ut på din enn en orginal. Jo mere effekten blir jo mindre marginer for feil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også sies at bilen er ekstremt lettstartet når den er kald, men når den er varm må jeg gi full gass og kinne i 3-4 sek.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer du fullgass i fri? Eller om den går på turtall hvis du ikke gir flat pedal men tråkker forsiktig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg hørest det faktisk ut som LMM er død da men.'Min var sånn når den blei kaputt sist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men bilen vil fortsatt ikke bruke 2,5ltr mila selv om den går i nødmodus. Kjørte med min ORGINALE s2 på under literen i nødmodus i allefall.

Dog er ikke 2,5ltr mye i snitt på en 500hk+ s2... er jo to drag i lyskrysset det ;)

Hadde jeg vært deg, ville jeg først prøvd en annen fordeler, det kan nok være at det slår mye mere ut på din enn en orginal. Jo mere effekten blir jo mindre marginer for feil:)

Vet at bilen er glad i suppe med litt "aktiv" kjøring, det er greit.

Men 2,5 liter i snitt på blandet kjøring skulle den ikke bruke ifølge ES!

Får låne meg en fordeler i morgen, prøve den å se om ting blir bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer du fullgass i fri? Eller om den går på turtall hvis du ikke gir flat pedal men tråkker forsiktig?
Klarer full gass i fri.

Fjuskingen i pådrag er ikke så gale når jeg gradvis gir full gass..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg hørest det faktisk ut som LMM er død da men.'Min var sånn når den blei kaputt sist.
Har tenkt tanken, men skulle ikke det da ha kommet opp når vi tok diagnose??

Kan kjøre en ohm-test på lmm i morgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt tanken, men skulle ikke det da ha kommet opp når vi tok diagnose??

Kan kjøre en ohm-test på lmm i morgen..

LMM trenger ikke å komme opp som feil på en 3b nei, Låg ikke inne med meg.

Men jeg kjenner meg ikke igjen det med at den e tungstarta når den e varm..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM trenger ikke å komme opp som feil på en 3b nei, Låg ikke inne med meg.

Men jeg kjenner meg ikke igjen det med at den e tungstarta når den e varm..: klø :

Ok, skal som sagt få tatt ohm-test på lmm i morgen. Er ikke resultatet rett må ny lmm handles inn tvert! Prøver med lånt fordeler også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som samme problem som jeg og en haug andre har hatt.. Plugger, kabler, rotor og fordelerlokk.. Da kødder'n underpådrag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som samme problem som jeg og en haug andre har hatt.. Plugger, kabler, rotor og fordelerlokk.. Da kødder'n underpådrag.
Har nye plugger, kabler, rotor og coil. Skal sjekke fordeleren når jeg tar den av, har ny 11mm rotor liggende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut til at prolemet forhåpentligvis er funnet.

Tok ohm-test på lmm i dag, resultatet der va som det skulle. MEN, vi målte også utgående strøm fra lmm, den skal ligge mellom 1,2-1,5v. Var det under dette er lmm defekt. Min måler ga 0,2v på utgående, dermed : lmm ist kaputt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.