#1 Skrevet April 22, 2009 Nå har golfen streika og jeg ANER ikke hva feilen er! det skjedde etter en helt vanlig kjøretur, hadde stått i 20 min med motoren av. skulle starte bilen og når den startet så fusket den og gikk litt rart. når jeg begynte å kjøre fikk jeg ikke bilen opp i fart og når jeg ga ekstra gass så begynte bilen og dø ut. når jeg slapp gassen så gikk bilen bedre stoppet på en besinstasjon og prøvde å dra ut en og en tennpluggledning for å se om den gikk på tre sylindere for det virka som den ikke gikk på alle fire, men da gikk bilen enda dårligere. bytta rotor og fordelerlokk for det var veldig slitt i håp om at detvar feilen, men det hjalp ikke, derreter bytta jeg tenningsmodulen (den som sitter i vannkasa) om det er det den heter og prøvde med en annen coil. men bilen oppfører seg like merkelig. i den ene bakken i byen måtte jeg kjøre på første gir for og klare å komme opp for jeg ikke kunne bruke nesten noe gass for da kvelte den seg. opplevelsen av å kjøre bilen og gi gass er som om en sitter ved sidenav og drar hardere og hardere i brekket des mer jeg gir gass og trykker man gassen helt i bunn i håp om å blåse ut noe rusk eller noe, så skyter det stikkflamme opp av gasseren (ikke synlig flamme men sier poff og det ryker opp av den). jeg fatter ikke å begripe hva det er med tanke på at bilen var HELT i orden helt til jeg stoppet bilen og startet den etterpå 20 min etterpå. bilen har gått som en kule siden jeg fikk skilt og har ikke hatt noen slike problemer. noen som har tips?? jeg gir snart opp denne motoren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2009 Hadde akkurat samme problemet på min 2`er golf for 3 år siden, da va det hull i en vacumslange som gikk til forgasseren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2009 Registerreim har hoppet over en tann eller to kanskje?? Sjekk det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2009 Hadde akkurat samme problemet på min 2`er golf for 3 år siden, da va det hull i en vacumslange som gikk til forgasseren. det er ikke noe synlig men jeg skal sjekke det ut! takk for tips ! Registerreim har hoppet over en tann eller to kanskje??Sjekk det... go ide'! det skal jeg også sjekke: vinke : Men hva er grunnen til at den kan ha hoppet over? at ikke registerreim er stram nok? byttet den i 06 og har ikke omtrent brukt bilen etter dette: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2009 Var ikke noe synlig hull til meg heller, var vakumlekkasje i en av de flettaslangene som skjøter ihop plastslangene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2009 Var ikke noe synlig hull til meg heller, var vakumlekkasje i en av de flettaslangene som skjøter ihop plastslangene. hvordan fant du ut dette? eller byttet du bare ut alle sammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 22, 2009 Var vel bare en tilfeldighet at jeg oppdaga det, sto å trekte ut en og en pluggledning med motoren igang, for jeg også trodde den gikk på bare 3 sylindere, da jeg kom bort i vakumslangen mens jeg holdt på å rota i motorrommet og den plutselig gikk normalt. Så når jeg prøvde å knekke litt på slangen så fuska den igjen, skifta bare den ene slangebiten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2009 hvordan fant du ut dette? eller byttet du bare ut alle sammen? Spray startgass på slanger/koblinger, ruser motoren seg er det lekasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 23, 2009 Automatchoken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 23, 2009 Var vel bare en tilfeldighet at jeg oppdaga det, sto å trekte ut en og en pluggledning med motoren igang, for jeg også trodde den gikk på bare 3 sylindere, da jeg kom bort i vakumslangen mens jeg holdt på å rota i motorrommet og den plutselig gikk normalt. Så når jeg prøvde å knekke litt på slangen så fuska den igjen, skifta bare den ene slangebiten. hmm okey takker for tipset. da skal jeg sjekke etterpå Spray startgass på slanger/koblinger, ruser motoren seg er det lekasje. okey takker for tips: vinke : Automatchoken skal sjekke ut denne også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 25, 2009 da var bilen i orden igjen:) prøvde å justere tenninga i sta og da fungerte den som ei kule igjen. så det var ikke verre enn det hehe: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...