Multifunksjonsføler Audi 200 3b - Trenger koblingsskjema!

Anbefalte innlegg

Hei, sliter med ei feilmelding på min Audi 200 20v 3B

"00522 - G62 Engine Coolant Temperatur sensor - Short to ground"

Mangler koblingsskjema på Multifunksjonsføleren [4 Polt - 034919369C]

Vært greit å hatt koblingsskjema som viser hvor på connectoren til hjernen de forskjellige pinnene skal komme...

Den ene pinnen er dønn til jord, men vet ikke om føleren har egen jord-pinne eller om den jorder gjennom motoren...

På forhånd takk...

Mvh Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den feilmeldingen går ikke på Multitempgiveren, den går kun til autocheck om du har det og til instrumentet. Den du skal bytte er den i bakkant på motorblokken like under toppen, og den mener jeg er enpolet og jordet i blokka..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men faen, skal det være mange tempfølere da? bytta multitempføleren og den 2pola saken rett ved multitempen også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være delenr: 049 919 501 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Vidar sier så er temp-giveren til Motronic'en den som sitter i toppen i bak-kant av motoren. Men det er en to-polt giver med variabel motstand. Ingen av polene på den går rett til jord. Den som sitter ved siden av multitemp-giveren er til kjølevannspuma til turboen. Har ikke etka på denne maskina så nr er jeg ikke sikker på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var bak å så idag, og fant bare en 2polt en ja....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.