Fått ny bil - mange riper i klarlakken

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

 

Var å hentet meg "ny" bil i går. En blå A4 1999 Avant TQ ambition. veldig fin bil!

 

MEN, den har veldig mye riper rundt om. Var innom en bilpleiespesialist, og de mente det meste lå i klarlakken - altså skal være mulig å polere over. De skulle ha 2500 for en lakkrens med polering, noe jeg syntes var i overkant stivt. derfor vil jeg prøve selv først.

 

Så;

 

Hva anbefaler dere på slikt? Bør vel ha en SKIKKELIG vask, lakkrens og polering? Hvilke produkter anbefaler dere til dette, til en kar som ikke vil bruke alt for mye penger?

 

Tusen takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale og handle på ScandicShine.no v/Ketil Falstad

Veldig god service og supre priser.

 

Du vil nok bli fornøyd med Chemical Guys Citrus Wash & Gloss til vasking.

Som en sterk og samtidig skånsom avfettning: Chemical Guys Grime Reaper (denne er syrefri, derfor skånsom)

For og få bort alle asfalt flekker og smått som garantert sitter i lakken anbefales en Clay med Clay Lube.

Til polering så må jeg dessverre melde pass. Har ingen erfaring med det ennå

 

Oppsummering:

 

Avfettning:

-Chemical Guys Grime Reaper

Vask:

-Chemical Guys Citrus Wash & Gloss

Forberedelse før polering:

-Riccardo Clay

-Optimum no rinse wash & shine (clay lube, kan brukes til vask også)

 

Vil også anbefale og lese igjennom denne tråden også, for å få en litt bedre beskrivelse:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=98995

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte 3000 for behandling på Larsens.. mye penger for en gammel bil altså.. Gjorde det i et svakt øyeblikk! Får den igjen i dag, da finner jeg ut om det var verd det! Var forresten en her et sted som linket til en på honda-forumet som solgte Meguiars veldig billig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2500 kr for en lakkrens og polering er virkelig ikke ille. Jeg tar 2500 kr kun for 1 steg med maskin.

 

MEN, det bør jo også bli bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke gale altså?

 

Vask/Lakkrens/Polering fra kr. 2 500,-

 

De skal visst være meget flinke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisene hos han på hondaforumet var jo meget bra. Men hva trenger jeg? Er jo en haug med navn og funksjoner der som jeg ikke kjenner til.

 

Jeg trenger enkle rettfram-produkter som kan hjelpe meg å gi et greit resultat :) Vil ikke bruke så ALT for mye penger, da gjør jeg det heller hos Øyrane bilpleie!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, av det jeg forsto, og om den har litt mye riper, vask skikkelig, roterende maskin, lammeull, megs m85, en medium/fin pad med m80, nxt voksen, megs #21 sealant, så har du en fin bil!

 

Der jeg var så kostet behandlignen min 3900 forresten, fikk den til 3000 pga vacn og at jeg tok en litt ukurant avtale, måtte levere den inn på dagen, fordi de hadde ledig dagen etter. Så det koster!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde levert den inn, så kjøper du deg heller noen produkter for å vedlikeholde bilen etterpå. Skånsom såpe, vaskebøtte med rist og vaskehanske osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg henter min etter jobben i dag, så sender jeg noen bilder med hvordan den ser ut før etter ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg tar det tipset :)

 

Tusen takk for hjelpen folkens! Tror jeg i første omgang skal gi oppgaven til de som faktisk har dette som fagområde. Så får jeg heller følge opp etterpå med skikkelig behandling, og skaffe meg riktige produkter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Vegard, tusen takk for gode tips :) Men jeg tror det blir i øverste laget for meg tror jeg! Får som sagt heller følge opp med gode produkter etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2500 er jo meeget billig. Gjør det.

Om du trenger tips kan ang. Meguiar`s kan du sende meg en PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.