Anbefalte innlegg

Hvordan gjør jeg det her, for å få overgang til AN... Er en sånn skjøtehylse til di koblingene der også, så jeg kan evt bruke den så jeg får "hann/hann" på AN fittingen..

Dette er bensinrør..

DSC00085.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte slike:

MaleTubeUnion1_.jpg

Presses bare på 8mm rør, funker fint som snus. Finnes i begge kjønn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Presses på, og skrus til? Er redd for lekkasjer og alt mulig jeg ass :P

Men målte litt på alle koblingene istad, og tror jeg har funnet en løsning.. Trenger bare en overgang fra AN6 (som jeg skal bruke på slangene) til 12mmx1.5 gjenger som er i skjøtemoffa som sitter der orginalt.. Eneste er at den har ikke den konen som AN fittingen har, men ser di har spesiell gjengeteip til disse fittingene, evt locktite?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyver den røde delen over røret, lirker messing-"foringen" innpå røret, og skrur til. 100% tett hos meg, testa på 6 bar.

Er konisk innvendig, så messingen presses fast rundt røret når du skrur sammen rød og blå.

Løsningen du har er også brukbar, men du burde fått tak i overgang med samme koning da. Finnes sikkert på Tess, hvis du måler den du har. AN = JIC, men det visste du vel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 6mm innvendige di bensinrøra mine.. Så er vel 8mm utvendig da? Sikkert likt som på din.. Men ganske enkelt det ja.. Men ender jo opp med like mange koblinger uansett. Tenkte å bruke gjengene som er jeg så jeg evt kan fortsette med slanger og slikt bakover om jeg finner ut at jeg skal det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.