#1 Skrevet April 23, 2009 Hei folkens... Har hatt problemer med den elektriske vindusheiseren på førersiden på min Passat 2002 2.0 3BG. Fjernet i dag dørpanelet, løsnet de 2 skruene til glassruta og løftet ut den. Fikk da tittet ned i døra og konstantert at en vaier har røket (se bilde). Men sliter å komme til... Jeg løsnet alle de 10mm sekskant mutterne som holder den store metallplata på plass, men fikk den ikke løs. Må vel ha løs denne slik at jeg kommer til vaiersystemet og kan få byttet dette ?? Se bilder. Glad for innspill her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2009 Tipper denne er poppet fast, så du må borre opp naglene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2009 må løsne di ti skruene ja men først må du løsne vinduet mellom di to store hullene som er øverst på den blanke plata. skruene til vinduet skal bare løsnes så drar du ruta opp og fester den med tape el lignende oppe. så er det bare og løsne di ti skruene rundt og løfte den blanke plata litt opp og ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 23, 2009 Akkurat... Har poppe-verktøy så da skal vel det være greit. Finnes rep-kit å få vedr. denne vaieren, eller ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2009 må løsne di ti skruene ja men først må du løsne vinduet mellom di to store hullene som er øverst på den blanke plata. skruene til vinduet skal bare løsnes så drar du ruta opp og fester den med tape el lignende oppe. så er det bare og løsne di ti skruene rundt og løfte den blanke plata litt opp og ut Ruta fikk jeg ut, og alle skruene fjernet jeg, men kan faktisk se ut som om denne metallplata er poppet fast i tillegg... Sikker på at den bare er å løfte den opp og ut ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2009 ja er sikker men spørs jo hvor jerna som holder ruta di står for dem må stå så du ser skruene mellom di to store hullene. hadde av samme på en lik passat for et par uker siden for og sette inn andre hhøytalere og der var det vertfall sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2009 Må vell skru løs låskassen i bakkant av døra siden den også er festet i plata, å så må det utvendige dørhandtaket og ledningene på innsia av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 23, 2009 sitter forresten en gummipakning mellom den blanke plata og døra og den holder plata hardt fast til døra så jeg brukte en skrutrekker for og bikke den løs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 23, 2009 Har deletegning (hvis det kan være til hjelp) Legger den ut i pdf format (best mulig kvalitet) 837600 3BG.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 23, 2009 Tusen takk folkens...!!! Dette hjelper veldig I tillegg fant jeg denne linken et annet sted på forumet her: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1015107 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...