3BG Variant + 8x19 foran 9,5X19 bak ET35 med dekkdim: 215/35-19 og 235/35-19

Anbefalte innlegg

Det ble 8x19" ET35 med 215/35 foran og 9,5x19" ET35 med 235/35 bak.

Håper det ikke blir for corny med 235/35 bak, blir det det får jeg kjøpe meg noen 225/35. Vi får se. Får også se om dekkene er for brede eller ikke.

Men 215/35-19 er pittelitt mindre diameter enn 225/30-20 som jeg har nå = litt lavere front.

235/35-19 er da totalt 14mm større diameter enn 215/35-19 men bare 4mm større enn 225/30-20 så vi får se hvordan det blir.

Felgene kom i går, courtesy of Streetdesign.no og Roar Øien.

Dekkene kommer i dag.

Bilder av dette montert sammen og på bil nærmere helga.

Mange bilder av felger i tråden om Passaten (link i sig.) men her er en smakebit:

attachment.php?attachmentid=125379&d=124

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tüv-papirer på 19" på Passat?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tüv-papirer på 19" på Passat?

Burde vel følge med hjula eller skaffes av produsenten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, men ikke alle som leverer...TSW f.eks får man ikke papirer på (iallefall ifølge Felgimport som tar dem inn...).

Skal høre med Streetdesign.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke direkte TUV, men her har du en kopi av Räder katalogen biltilsynet nå bruker til godkjenning av andre hjuldimensjoner.

Fikk denne av biltilsynet på Jessheim da jeg var i kontakt med de for godkjenning av endring utover 5% regelen.

Link: http://gmx.no/doc/raderkatalog.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke direkte TUV, men her har du en kopi av Räder katalogen biltilsynet nå bruker til godkjenning av andre hjuldimensjoner.

Fikk denne av biltilsynet på Jessheim da jeg var i kontakt med de for godkjenning av endring utover 5% regelen.

Link: http://gmx.no/doc/raderkatalog.pdf

Takk for den...Hvordan forholder de seg til når det står f.eks 225/35-19 på en 8,5" felg - det har jo LI88 og dermed for lav for 3BG???

Kan man få godkjent med for lav LI?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.