Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg kjørte til jobb i dag så dro jeg litt på og i deg jeg skal gire og slippe cluchsen eller åssen det skrives, så kom det en del blårøyk ut av eksosen. når jeg kom på jobb så tok jeg en titt på motoren og kunne ikke høre noe rart. Jeg tok av det lokke der man fyller på olje og der var det god sug.

Hva kan dette være det er ikke kommet noe vann i olja

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe ide hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det var et engangstilfelle, ville jeg ikke tenkt stort på det. Men er det originale ventiltetninger, er ofte det nok til å legge en dott eller to! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du mye turtall da eller?

Om du motorbremser ned en lang bakke, for så og trykke på gassn.. Og det da kommer mye blårøyk, er det vell tegn på stempelringer? Men i ditt tilfelle KAN det jo være ventiltetninger.. Men som sagt, er dette engangstilfelle så er det vell ikke noe bry seg om ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde og gi på et par ganger og kom mye blå røyk begge gangene. også ser det ut som det har kommet olje ut av toppdeksle. men det er velig sug når jeg tar av oljepåfyllingslokket. Jeg måtte bytte ut det gamle innsugsslangen til turbon og da hadde jeg ikke noe kopling til det røret som går fra topp deksle og ned i turbon. der har jeg satt opp noe provesorisk en brusflaske med et hull i. når jeg holder for det hulle når motorn går er det enda større sug i oljepåfyllingslokket. syns det er litt rart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

første gang dro jeg bilen opp til 4500omd og andre gangen så dro jeg den til 4000

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.