#1 Skrevet April 24, 2009 Da trenger jeg hjelp, evt kvalifisert gjetning. Har en turteller på en AAN Audi S6 som kommer og går. Mest går faktisk. Har vert slik i lang tid. Jeg har hatt ute å gått over alle loddinger,tror ikke noen av disse er skadet\brutt. Litt vanskelig å si siden de 4 lederne på pin platen er små og vanskelig å følge. Når turteller ikke fungerer kommer varsellys\lyd for olje også. Hva\hvorfor tenner dette lyset? Hvis det hadde vert brudd i dashbordet ville da oljelys\lyd blitt trigget? Eller ligger problemet før det kommer til instrumentet? Noen som jeg har en vag følelse av... Hvor får turteller sitt signal ifra? Noen med ett koblingsskjema? Tips og kvalifiserte gjetninger mottas med stor takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2009 jording på instrumentet kan jeg nesten tenke meg dette er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2009 La oss si at det er jordingsfeil i instrumentet, ville da oljelys\lyd varselet kommet opp? Hva gir beskjed om at dette lyset skal tenne? Hjernen? Isåfall må da hjernen komunisere med instrumentet på at turtall er 0 omdr\min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2009 Ingen? Noen som har koblingsskjema da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2009 Ingen med koblingskjema? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2009 tipper på den sensoren som sitter på svinghjulet, er 2 stk der, den ene er til turteller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2009 Siden dette self check systemet legger ting til jord, når du har en "feil", er det nødt til å være en jordfeil et sted. Enten er en giver/bryter defekt. Eller så er det kortslutning mellom instrumentpanel og giver/bryter. Eller i instrumentpanelet. Prøv å låne et instrumentpanel fra en annen. Det er det første jeg ville gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2009 Turtelleren får signal fra ECU. Ecu får signal fra giver ved svinghjul. Jeg tipper den giveren er ok, og at problemet ditt ligger i instrumentpanelet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 18, 2009 Ingen med koblingskjema? Jeg har til aan. Send meg mail adr din på PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 19, 2009 Takker så mye for tips, skal sjekke ut giver og evt få lånt meg ett instrument. Har hatt det ute å sjekket de 4 lederne i instrumentet, de ser god ut med det blotte øye ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 19, 2009 send pm til meg når du finner det ut:P samme problemet. bare at enten så går turtelleren opp til 8000rpm. eller så står den stille og olje lampa kommer. jeg tror jeg fucka til dette selv med vagcom da men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 1, 2009 funnet det ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 5, 2009 Heisann. Har ikke hatt tid til å sjekke noe særlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...