#1 Skrevet April 24, 2009 Har nå RS2 oppsett med Turbo, manifold, dyser, wg-fjær, 3bar V-map, og chipper for fuel og boost fra o34. Men nå lader den så inni faen.. Greit nok den gjorde det med original chip og RS2-turbo, men nå skulle jo alt være i orden. Går som ei kula til ladetrykket i kjørekomputeren passerer 2,5-2,6. Da er det bom stopp og nødmodus. Skjønner ikke at det skal være sånn. Hva kan det være? Treghet i wastegate? Baktrykk? Noen som har vært borti det? mener 034 sa at den skulle kunne lade 27-28psi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2009 Dette er da ikke så alvorlig høyt trykk er det det da? 2,5-2,6 i kjørekomputer er jo bare 1,5-1,6 bar overtrykk. Dette er vel ikke så veldig mye til å være ett slikt oppsett. Nå har jeg ikke så veldig peiling på disse, men 200en min med 3b motor lada 1,6 bar bare ved chipping mener jeg og huske. Og det var på original turbo. Er bilen chippet? Hvis ikke så er vel dette grunnen til at bilen går i nødmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2009 Bilen har som sagt chipper satt opp av 034 for å passe til AAN med rs2 turbo. og 3bar V-map. Vil det da bety at 1,5 bar i kjørecomputer betyr 1,7 bar reelt trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2009 (endret) Koble på en analog turbotrykksmåler så finner du ihvertfall ut eksakt ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2009 2.5 bar i instrumentet tilsvarer 1.5 bar reèlt trykk.(pga det måler også atmosfærisk trykk) Men mente å huske noe om når man satt i 3bars mapsensor så klarer ikke instrumentet å følge med.. husker ikke helt eksakt hva som ble sagt rundt dette, men noe var det. Hiv på en analog måler, den er mye kjappere og ikke minst lettere å lese av. Veit du hva slags turbotrykk chippene er satt til med dette oppsettet. Tipper 1.7-1.8 bat jeg da, og da er du ikke så langt ifra det. Den skal ivertfall ikke gå i nødmodus vist chippene er satt opp til det trykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2009 har du boost controller ? Eller bruker du N75? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 25, 2009 Instrumentet får vel signal fra MAP sensoren, så hvis denne blir byttet så blir vel signalet der feil. Enkleste er som sagt å sette i en manuell måler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 25, 2009 bruker n75...men vurderer å anskaffe booskontroller... chippene er jo en del av dette oppsettet. KIT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 25, 2009 Har nå RS2 oppsett med Turbo, manifold, dyser, wg-fjær, 3bar V-map, og chipper for fuel og boost fra o34. Men nå lader den så inni faen.. Greit nok den gjorde det med original chip og RS2-turbo, men nå skulle jo alt være i orden. Går som ei kula til ladetrykket i kjørekomputeren passerer 2,5-2,6. Da er det bom stopp og nødmodus. Skjønner ikke at det skal være sånn. Hva kan det være? Treghet i wastegate? Baktrykk? Noen som har vært borti det? mener 034 sa at den skulle kunne lade 27-28psi. Med 3barA V-Map, må du gange kjørekomputer verdien med 1,2 ( pga MAP sensor bytte, fra 2,5barA til 3,0barA). Dvs 2,5barA i kjørekomputer som er maks, gir min 2,5x1,2=3,0barA = 2,0bar ladetrykk Minimum. Tipper at WG-fjæren din er alt for stram. Kontrollere hvilket grunntrykk den gir. Grunntrykket skal trolig ikke være over 0,9bar (dvs ikke over 1,6barA i kjørekomputeren), mulig du må ligge under dette. Hvis du har/passerer 2,5barA i kjørekomputeren har du trolig "hidden-overflow", ikke alle chip'er takler dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...