Hvordan legge jetseal 109?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal polere opp bilen i morgen, så har jeg kjøpt inn en flaske CG Jetseal 109 fra Ketil. Har lest litt på CG sine sider, og vil bare ha det bekreftet om jeg forstår det rett. Man tar på en liten mengde og fordeler i ett tynt lag på hele bilen, lar det virke i ca. 15-20 min. og så gnir man av med poleringsklut? Slik jeg ser det så er det helt unødvendig å bruke poleringsmaskin til dette, or am i wrong?

 

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har forstått det riktig. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neimen så bra ;) Står på sidene dems at man bør legge 2 lag, er det virkelig nødvendig?

 

Og må Jetseal 109 herde i 24 timer uten regn slik mange andre sealere må?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Never mind, leste på scandicshine nå:

Irriterende å vente 24 timer på at lakkforseglingen skal herde?

Her er løsning, jetseal trenger kun 20 min på å herde.

Etter 20 min, kan du altså legge et lag til, eventuelt toppe med voks.

Den holder hele vinteren, og beskytter bilen din mot forurensninger.

Gir veldig bra glans, og produkter er ikke minst enkelt å jobbe med.

 

KONGE :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig. MEN: den bør, som andre sealere, få 12-24 timer til å cure etter at du har lagt de lagene du skal. Altså ikke utsettes for vann, i hovedsak.

Dette for å sikre best mulig holdbarhet (som for øvrig er meget bra fra før ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det gjort.. Ble MEGET bra, men det som var litt kjipt var at støvet la seg veldig der jeg hadde lagt sealer.. Hvorfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo alltid sånn at nypolerte flater tiltreker seg mer støv en upolerte. hvorfor det vet jeg ikke?

 

Hvordan var denne å jobbe med? tok du et område av gangen, eller rakk du hele bilen før du tørka av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at bilen er litt fettete eller no etter polering, at det er årsaken..

 

Jeg rakk kun å polere halve bilen i dag, da jeg måtte kjøre 3 "steg", først to typer MENZERNA og så CG Jetseal. Jetsealen var jo intet mindre enn fantastisk å jobbe med. Da jeg dessverre var fri for applikator-pads måtte jeg bruke en hvit cyclo-pute, gjorde susen det. Men la på ett tynt og så jevnt som mulig lag på de områdene jeg hadde polert (tak, panser og ene siden). Venta i 15 min og gnidde det av. Svært lett å få av. La så på ett lag til etter 20 min. Resultatet ble knall! :) Meget dyp glans, og blir spennende å se hvor lenge det varer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..og jeg tok ett område av gangen.. Men skal ta hele bilen og bare tørke av etter 15 min.. Tror ikke det er SÅ nøye med de minuttene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste det ev. kan medføre, er at Jetseal kan bli litt vanskeligere å tørke av igjen. Men hvis du har lagt i tynne nok lag, er det ikke noe problem å la den tørke lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man sier at man skal legge ett tynt lag, vil det si at ingen "hvit" farge skal vises? At det kun skal være en matt hinne? Når jeg la ble det litt hvitt her og der, da jeg ikke brukte maskin for å legge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør ikke noe om det blir hvitt her og der. Som sagt, det eneste det fører til, er at det blir litt vanskeligere å fjerne. Men kun en matt hinne er å foretrekke, ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg prøver å legge med hvite cyclo-pads på svært lav hastighet neste gang.. Vil tro det blir jevnere.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.