A4 subber, tips til "mod" av hjulbuer?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Senket bilen til en kompis med TA- technix i går..

Fikk den først veldig bra på høyden.. men så subbet jo det, så hevet den nesten 2cm rundt om.. men subber like jævlig..

Tar borti skjermen i topp foran ( plasten der også da seff)

 

Dere med a4 vet kanskje hva man kan fikse til for og få dette til og fungere..

Felgene er 8,5 19 ET 35 med 235 /35 / 19

Skal jo ikke være umulig og få lagt denne skikkelig ned.. Slenger med ett bilde av første høyden og andre høyde..

DSC01022.jpg

DSC01034.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg ville heller kjøpt nye dekk foran enn begynt å valse og kutte i innersjerm. 235 er en lite senkevenlig dim desverre. kjører selv 215 for å ungå subbing har samme et og felgbredde riktignok a6 men.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkene var nye i går... så tenker de blir .

Sagt det samme jeg også men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valsing er jo ingen problem, du bretter jo i første omgang bare inn den kanten som er på innersiden av forskjermen. Du henter fort 10mm på det.. Ingen fare for at lakken sprekker på yttersiden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan syntes han det var med TA technix, med tanke på stivhet? overkommelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil det der:)

Synes fungerer greit med konfor og sånn..ikke for stift..

men subber jo så fort jeg tenker på å svinge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først å fremst, smalere hjul. Hvis ikke så er det å valse inn kanten og varme/forme innerskjermen utover så den ikke er i veien med varmepistol. Tipper det subber litt fremst i hjulbue også, så viktig å få bretta inn kanten heeelt fram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips håkon :)

Ville det gått mye bedre med 215 tror du ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips håkon :)

Ville det gått mye bedre med 215 tror du ? :)

 

Spørs litt på hva dekkmerke han velger men ja, blir mye bedre med smalere dekk. når man passerer 17" må man begynne å tenke litt på dekkvalg når man skal senke mye. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Prøv å valse og modifiser innerskjermen. Det her jeg gjort og det subber nesten aldri, bare på ujevn vei i sving egentlig..

Kjører med 225/40-18 og bra med senk på min a4. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye dekk hjelper MYE. Gikk opp i bredde og høyde og litt opp i et. gikk fra 8,5 x19 et 35 med 235/35, noe som subba med senken jeg hadde. Så til 9x20 et 37 med 225/30 og kunne senke 15mm til uten subbing. Har riktig nok valsa skjermene, men det var de med de gamle dekka og felgen og. Så litt strekk på dekkene hjelper på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs litt på hva dekkmerke han velger men ja, blir mye bedre med smalere dekk. når man passerer 17" må man begynne å tenke litt på dekkvalg når man skal senke mye. :)

 

Hei. Prøv å valse og modifiser innerskjermen. Det her jeg gjort og det subber nesten aldri, bare på ujevn vei i sving egentlig..

Kjører med 225/40-18 og bra med senk på min a4. :)

 

Nye dekk hjelper MYE. Gikk opp i bredde og høyde og litt opp i et. gikk fra 8,5 x19 et 35 med 235/35, noe som subba med senken jeg hadde. Så til 9x20 et 37 med 225/30 og kunne senke 15mm til uten subbing. Har riktig nok valsa skjermene, men det var de med de gamle dekka og felgen og. Så litt strekk på dekkene hjelper på.

 

Takk for tips alle mann! :)

 

Jeg vet jeg må valse og brette inn den kanten og modde skjermene litt.. men ikke helt hvordan, uten og ødelegge noe..

For sånn det er nå må den virkelig høyt for og ikke subbe..

 

Trodde ET 35 var optimalt jeg, var det på min(e) mk4 golf,, så tenkte vel det var likt,..

 

Men må jeg ha valse da eller kan man brette inn på andre måter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor spør du ikke bare simon???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått noen tips av han............

Han har fikset litt på en passat i dag, så skal høre hva han tar for samme jobben på denne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.