Problemer med vifte/climatronic Passat 98 mod

Anbefalte innlegg

Her om dagen når jeg skrudde på bilen så bare blinket clima'en i noen sekunder og så blei den normal, tenkte ikke mer over det før idag det var alt for varmt i bilen så oppdager jeg at den ikke blåser luft i det hele tatt..

Hva er da galt?

Er det bare vifta som er gåen, og så blinker clima'en pga det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som sier, vagcom, så får jeg kabelen min om en ukes tid. Så vil bare høre om noen har hatt lignende probemer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At climatronicen blinker, er fordi den ønsker å fortelle deg at noe er galt med den. Så da må du bare vente på kabelen for å finne ut hva ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey:) Da venter jeg på kabelen og ser:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant feilen, var vifta mener jeg på, hva er letteste måten og bytte denne på? Må man ut med dash bordet?

Har elektronisk klima som nevnt tidligere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut hanskerommet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OKEY:) Takker for tips:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg ganske oppgitt, har nå prøvd 2 vifter + den jeg trodde var defekt.

Feilkode som kommer uansett vifte:

1 Fault Found:

01273 - Fresh Air Blower (V2)

35-00 - -

Sitat fra vag.com wiki:

01273 - Fresh Air Blower (V2)

Possible Causes

* Fresh Air Blower (V2) defective

* Control Module for Fresh Air Blower (J126) defective

* Wiring defective

Possible Solutions

* Check Fresh Air Blower (V2)

o Perform Output Test (Check Air Vents while Blower is active)

o Check Meas. Blocks while Blower is active

* Check Control Module for Fresh Air Blower (J126)

o Perform Output Test (Check Air Vents while Blower is active)

* Check wiring

Hva i alle dager er J126 ??? Jeg skal sjekke dette men står ingenting om hva det er eller hvor man kan finne den?

Håper på svar, er så lei dritt feil som ikke er feil... Eller som er umulige og finne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fint om noen har tips eller erfaringer med dette, har som sagt testet 3 vifter og 2 forskjellige climatronicer, men feilen er der.. Sikker noe med den J126 delen som ikke er beskrevet hvor sitter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit om vifta går på komfort enhenten som sitter i dørken på passasjer siden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å vite sikkert tipper jeg at J216 er klimadisplayet/styreenheten i bilen. Komfortstyreenheten har ikke noe med viftestyring å gjøre nei.

En annen ting. Husker ikke om fullelektronisk klima har formotstand for vifta. Kan jo hende den har det og at det er formotstanden som er defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det er en liten boks en plass som har klikka, eller at en 10 pins plugg har detti ut, søkte på google og da kom det opp en som hadde samme feil som meg og der var en kontakt løsnet.

Skal prøve og måle litt imårra og kanskje skru ut litt airbagger å sånn der at jeg får bedre plass og kanskje finner en plugg som ikke er skikkelig i.

Forbanna kjedelige feil... De man ikke finner...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.