Skal å se på Audi Allroad i morgen, hva bør en sjekke?

Anbefalte innlegg

Enn kompis skal kanskje handle seg enn audi allroad i morgen.

 

Det er en 2,7 Biturbo, med grønne skilter, med ettermontert RS6 interiør.

 

Noen som hvet hva enn bør se etter?

 

Er klar over dette med luft fjøringnene, han sier at lyset for luft heving lyser for den er elektronisk senket.

 

Ellers lyste også airbag lyset på grunn av at det er ettermontert RS6 interiør, og det kan vel godt stemme er grunnen da det er ulike kontakter, følerere kanskje?

 

Noen innspill hva vi bør se etter , høre etter osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enn kompis skal kanskje handle seg enn audi allroad i morgen.

 

Det er en 2,7 Biturbo, med grønne skilter, med ettermontert RS6 interiør.

 

Noen som hvet hva enn bør se etter?

 

Er klar over dette med luft fjøringnene, han sier at lyset for luft heving lyser for den er elektronisk senket.

 

Ellers lyste også airbag lyset på grunn av at det er ettermontert RS6 interiør, og det kan vel godt stemme er grunnen da det er ulike kontakter, følerere kanskje?

 

Noen innspill hva vi bør se etter , høre etter osv?

 

Få på papiret når luftfjærene SIST var på service, ryker dette så koster det nesten 100000 tusen.

Er gir kassa tiptronic så sjekk slakk/nervøsitet på girene når du gir på å slipper etter gassen så den girer i et lavere gir, føles den nervøs så kan det hende kassen må serves. servet min i feb. kostet meg 38 tusen. Alle stagene under på disse bilene er det 2 års garanti på, sjekk skilt nr opp mot et VAG verksted å få det de har på bilen på mail eller fax.

 

Det med airbagen vet jeg ikke, men få diagnose testet det på et VAG senter for å være på den sikkre siden FØR han kjøper bilen.

Er det en bil før 01 så har det forekommet (sjelden) at manifoilene har flasset av innvendig å skapt turbo havari :)

 

Ellers er bilen en supert kjøretøy :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være feilkode på airbag pga ettermontert seter, med mindre han tok på strømmen igjen før han hadde koblet alt ;)

Da er det evt bare å slette feilkode og så skal alt være i orden.

 

Kan også være at det var airbag i baksete før, og ikke nå. Det er en mulighet.

 

Hadde vært litt skeptisk hvis det ikke er noen av disse to... Til at airbag vil fungere ved et krasj.

 

Jeg har ettermontert Recaro setene i en 2002 modell A6, fikk ingen feilkoder der. Samme pluggene også.

 

Er klar over dette med luft fjøringnene, han sier at lyset for luft heving lyser for den er elektronisk senket.

 

 

Tror ikke det skal være feilmelding av den grunn?

Er et par her som har senket elektronisk, sjekk med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få på papiret når luftfjærene SIST var på service, ryker dette så koster det nesten 100000 tusen.

Er gir kassa tiptronic så sjekk slakk/nervøsitet på girene når du gir på å slipper etter gassen så den girer i et lavere gir, føles den nervøs så kan det hende kassen må serves. servet min i feb. kostet meg 38 tusen. Alle stagene under på disse bilene er det 2 års garanti på, sjekk skilt nr opp mot et VAG verksted å få det de har på bilen på mail eller fax.

 

Det med airbagen vet jeg ikke, men få diagnose testet det på et VAG senter for å være på den sikkre siden FØR han kjøper bilen.

Er det en bil før 01 så har det forekommet (sjelden) at manifoilene har flasset av innvendig å skapt turbo havari :)

 

Ellers er bilen en supert kjøretøy :D

 

Er det egen service på dette?

 

Dersom man har følgt service, og service hefte er komplett, skal ikke det være greitt da? Når man tenker på den luftfjøringssaken :?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få på papiret når luftfjærene SIST var på service, ryker dette så koster det nesten 100000 tusen.

:D

 

yes, veldig dyrt, altså 100 millioner.:P

Selv 100 tusen er vel bare en tenkt verdi håper jeg. Tror kompressor og 4 nye dempere/belger kommer på sånn ca 20.000 arbeid inkl.

 

Du bør ta bilen opp på ei rampe eller bukk, skru av de to bunnplatene av plast, se etter olje, som ikke skal være der.

 

Er du noe som helst i tvil, ikke gap over denne, det er mange allroader rundt omkring!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

korrigering.

60000.-for 4 dempere og ventilblokka.

Har skiftet.

Tidliger eier lurte meg å sa at eksen til samboern han hadde skiftet de i lofoten.

Jævlar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

yes, veldig dyrt, altså 100 millioner.:P

Selv 100 tusen er vel bare en tenkt verdi håper jeg. Tror kompressor og 4 nye dempere/belger kommer på sånn ca 20.000 arbeid inkl.

 

Du bør ta bilen opp på ei rampe eller bukk, skru av de to bunnplatene av plast, se etter olje, som ikke skal være der.

 

Er du noe som helst i tvil, ikke gap over denne, det er mange allroader rundt omkring!

 

Ja det kan vel hende du får tak i kina varer da..

 

Jeg vet av to som allerede har byttet, 20 tusen inkl arbeid????????

Ok... dream on;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har senket min allroad, har ikkje fått noken feilmeldinger etter det. Men ein sjekk med Vagcom på alt er vel nesten et "must"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.