Virkemåte AAN tenningstrigger - tåler den stål helt inntil siden?

Anbefalte innlegg

Vurderer å bruke tenningstrigger-sensoren fra en AAN motor på annen blokk. I såfall vil sensoren ligge helt inntil gods på blokka. Slik den nå er montert er det 1-2 cm avstand.

Vil den da fungere og gi det samme signalet?

Hvordan er sensoren bygget opp, og hva skjer inni når splinten på svinghjulet passerer enden av sensoren?

Hvordan kan jeg måle at den gir tilstrekkelig signal?

Håper noen kan gi noen kvalifiserte vurderinger, da jeg trenger kalrhet i dette før jeg tilbpasser den nye blokka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro dette vil fungerer, da blokka/girkassa er støpegods og ikke reint stål.

Sensoren i seg selv er jo bare en giver med magnetisk virkning, 1 og 0, signal 1 ved masseforandring foran sensor ( metall ) og signal 0 ved tomrom. Praktisk sett vil dette gi utslag på et ohm meter, da motstandsforholdet endres, ergo for å måle for tilstrekkelig signal så koble på et ohm meter og du vil se en forandring på ohm omerådet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.