#1 Skrevet April 25, 2009 Leser opp og ned om AAN som fjusker og kutter. Og det kan jo være så mangt. Jeg har trøbbel med min 92.mod S4 som kutter/ fjusker.. litt vanskelig å forklare med ord og bokstaver hva som egentlig skjer sånn fysisk. Det jeg rett og slett lurer på er om det bor noen i Hamar område som føler at dem besitter en del kunnskap rundt disse motorene. Som kanskje (helt sikkert) har hatt samme fjuske/ kutte problem som min, og som kunne vært snill å prøvd den en tur. Det kan jo være coilen(e), map sensor, bensinkutt, N75...mm. Vil helst slippe å bytte alt!! Jeg er ingen alvorlig til mekaniker selv, men manifold har en del sprekker. Kan dette være med på å skape problemet? Ta gjerne kontakt på pm om du har 10 min til overs en dag og vil kjenne hvordan bilen oppfører seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2009 bump...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2009 Hvordan går dette egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2009 Jeg hadde slikt på min S6 i fjor høst. Den vandret veldig på tomgang og hele tiden mens jeg kjørte hadde den rykninger.¨ Skiftet først ett par dyser som hadde revna deretter skiftet jeg coil 4 som er den som pleier å ryke først sies det. Dette hjalp ikke, så fikk jeg tak i hele coilrekka med deksel og alt bare å koble på. Da ble bilen frisk igjen. Kjører over Myklegard på fredag formiddag, skal til Trondheim en tur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 28, 2009 Hvordan går dette egentlig? Tenker du på hvordan bilen går, eller om det har skjedd noe? Svaret på det siste er nei. Og svaret på det første er litt vanskelig å forklare. Jeg har ingen trøbbel med tomgang og normal kjøring med lite gass og turbotrykk.. Det er ved skikkelig gasspådrag og når turbotrykket drar seg til at den plutselig kutter/fjusker.. høres ut som om den går på 4... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2009 Jeg hadde slikt på min S6 i fjor høst. Den vandret veldig på tomgang og hele tiden mens jeg kjørte hadde den rykninger.¨Skiftet først ett par dyser som hadde revna deretter skiftet jeg coil 4 som er den som pleier å ryke først sies det. Dette hjalp ikke, så fikk jeg tak i hele coilrekka med deksel og alt bare å koble på. Da ble bilen frisk igjen. Kjører over Myklegard på fredag formiddag, skal til Trondheim en tur. Jeg bor 3 km unna, så hvis du skal ha pit stop der så er du hjertelig velkommen til å kjenne hvordan den er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2009 Sjekket om du har trykklekkasje? min oppførte seg som en kenguru når den kom over 0.5 bar ca. da var det slangen som går inn nede på ic'n som var revnet.... det er den slangen som ser ut som et trekkspill og det tok lang tid å faktisk finne der den var revnet. Bilen gikk da i nødmodus med feilmelding "Maximum Boost exceeded" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 29, 2009 Sjekket om du har trykklekkasje? min oppførte seg som en kenguru når den kom over 0.5 bar ca. da var det slangen som går inn nede på ic'n som var revnet.... det er den slangen som ser ut som et trekkspill og det tok lang tid å faktisk finne der den var revnet. Bilen gikk da i nødmodus med feilmelding "Maximum Boost exceeded" Har ikke sjekket det, men verdt et forsøk. Prøvde forresten å kjøre uten N75, men med manuell boost controller. Da ladet den bare 0.6, men gikk reint. Lader i utgangspunktet 1.1-1.2... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 29, 2009 Jeg bor 3 km unna, så hvis du skal ha pit stop der så er du hjertelig velkommen til å kjenne hvordan den er.. Ja jeg skal vel strekke litt på beina der. Så om du vil kan du sende meg nr ditt på pm så kan jeg ringe deg når jeg nærmer meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 29, 2009 Har ikke sjekket det, men verdt et forsøk. Prøvde forresten å kjøre uten N75, men med manuell boost controller. Da ladet den bare 0.6, men gikk reint. Lader i utgangspunktet 1.1-1.2... Da kan du jo prøve og stille opp trykket litt, for og se om den fortsatt fjusker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 29, 2009 Ja, dette var bare en jeg lånte. Skrudde opp litt, uten at den ladet noe mer, så trodde kanskje ikke den ville mer pga original wastegate fjær... ? Men i dag så syns jeg den "prupper" litt på tomgang også altså.. Kan map sensoren klikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 1, 2009 Tror jeg prøver med å bytte coilrekka først jeg!! Neon som er enig/ uenig? Mange som har trøbbel med det ser jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 13, 2009 Bump.. prøvd annen coilrekke uten hell.. bilen går normalt helt til litt motstand.. 0.4- 0.5 i turbotrykk ca og da prupper den videre på noe som høres ut som 4 sylindere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 13, 2009 Ta en titt her og prøv det hvis du ikke har gjort det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 13, 2009 Ta en titt her og prøv det hvis du ikke har gjort det Jeg som har svart i tråden der ja.. den går ok til jeg får litt motstand på den!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 13, 2009 Jeg som har svart i tråden der ja.. den går ok til jeg får litt motstand på den!! Øynene er det første en blir blind på sies det. Fant du ut hvilken sylinder det er som kutter ved motstand? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 13, 2009 Øynene er det første en blir blind på sies det. Fant du ut hvilken sylinder det er som kutter ved motstand? Nei, dessverre.. Godt forslag på hvordan man finner ut det? dra av ei og ei kontakt på dysene før hver prøvetur? Så kjenner man om det er en eller flere sylindre som ikke er med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 13, 2009 Nei, dessverre.. Godt forslag på hvordan man finner ut det? dra av ei og ei kontakt på dysene før hver prøvetur? Så kjenner man om det er en eller flere sylindre som ikke er med? Jepp, kjør og prøv en av gangen til du finner evt. synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 13, 2009 Jepp, kjør og prøv en av gangen til du finner evt. synderen. Det er ikke kjempe usunt for noe, nei? Å gjøre det på denne måten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 13, 2009 Det er ikke kjempe usunt for noe, nei? Å gjøre det på denne måten? Er jo mange som har kjørt med defekte coil, altså på 4 sylindere. Det eneste du skal gjøre er å kutte fuel til sylinderen slik at det ikke blir noen antenning. Teoretis sett skal det ikke være noe farlig. Har ikke testet det ut i praksis selv, så jeg kan selvfølgelig ikke garantere noe. Men jeg ville ha kjørt på og prøvd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 13, 2009 Sjekket at det ikke er fukt i plugghettene? Skiftet plugger? Jeg hadde nogenlunde samme problem på min S6, og der var det fukt nede der pluggen står.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 13, 2009 Sjekket at det ikke er fukt i plugghettene? Skiftet plugger? Jeg hadde nogenlunde samme problem på min S6, og der var det fukt nede der pluggen står.. Ja, jeg hadde samme problem selv.. bare i mitt tilfelle var det oljelekkasje fra toppdeksel pakningen.. Alt i orden etter bytte. Og den går jo normalt til den får litt motstand.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 13, 2009 Nye plugger.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 14, 2009 Etter å ha kjørt litt med den "nye" coilrekka så har jeg funnet ut at den oppfører seg annerledes..Kort beskrevet: FØR BYTTE: Gikk rent helt til ca 3500 og 0.5 i trykk for så å sette igjen en sylinder.. ETTER BYTTE: Fjusker litt hele tiden, men setter aldri helt igjen en sylinder.. Kan det være en coil som kødder på begge rekkene ettersom den ble annerledes etter bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 14, 2009 Om tenningsmodulene er slitne, kan det være de ikke "greier" å mate alle 5 coilene ved belastning. Om coilrekka di i utgangspunktet begynner å bli dårlig, kan det være den kutter ved belastning, og at den andre coilrekken du har prøvd er bedre, men allikevel ikke helt god. Hadde samme problemet som deg, og kjøpte meg 034 HO coiler med innebygde tenningsmoduler, problem løst. Du kjenner ingen du kan låne et slikt sett av da? Det er jo plug and play, gjort på 10 minutter å flytte over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...