#26 Skrevet Mai 14, 2009 Om tenningsmodulene er slitne, kan det være de ikke "greier" å mate alle 5 coilene ved belastning. Om coilrekka di i utgangspunktet begynner å bli dårlig, kan det være den kutter ved belastning, og at den andre coilrekken du har prøvd er bedre, men allikevel ikke helt god. Hadde samme problemet som deg, og kjøpte meg 034 HO coiler med innebygde tenningsmoduler, problem løst. Du kjenner ingen du kan låne et slikt sett av da? Det er jo plug and play, gjort på 10 minutter å flytte over. Mye blir det for et kit av 034? I overkant av 5000,- i postkassa mi? Hadde jeg enda hatt det...=( Trodde tenningsmoduler enten var i orden eller defekte? Uansett så er det 034 kit man skulle hatt altså.. det er jo gull i forhold til disse "oppbrukte" coilrekkene.. Får man tak i en bra da så er det jo bare bingo før en coil begynner å kødde igjen sikkert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 14, 2009 Mye blir det for et kit av 034? I overkant av 5000,- i postkassa mi? Hadde jeg enda hatt det...=( Trodde tenningsmoduler enten var i orden eller defekte? Uansett så er det 034 kit man skulle hatt altså.. det er jo gull i forhold til disse "oppbrukte" coilrekkene.. Får man tak i en bra da så er det jo bare bingo før en coil begynner å kødde igjen sikkert... Skal selv bytte til 034 HOC kittet. Blir rundt en 5-6.000 for det ferdig levert. Kostbart er det, men da slipper en å slite med det senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 14, 2009 Hehe... nå fungerer den "nye" coilrekka plutselig.. etter å ha kjørt med den i et par dager=) Da er jeg tilbake til det gamle problemet mitt: Full gass på de tyngre girene 4., 5., og 6. gear.. max ladetrykk og plutselig så er det bråstopp.. da må jeg stoppe bilen og starte den igjen for i det hele tatt å få turbotrykk. Hvis jeg ikke starter den igjen, så kutter den på samme måte, bare at den gjør det med en gang den lader.. Kan N75 sende feil signal om lading, så den kutter pga for høyt trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 15, 2009 jeg kan komme og hilse på i morgen en kjapp tur, hvis vi er 2 ser vi muligens ikke så håpløse ut. hehe. Kan jeg nappe med meg tenningsmoduler.......? Har du vag com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 15, 2009 jeg kan komme og hilse på i morgen en kjapp tur, hvis vi er 2 ser vi muligens ikke så håpløse ut. hehe.Kan jeg nappe med meg tenningsmoduler.......? Har du vag com? Det er jo strålende det da.. tlf nr mitt står i signaturen=) Hvis du har troa på at det kan være tenningsmodul som gjør at den bråstopper så ta gjerne med det.. har mere tro på at det kanskje kan være N75 som sender feil signal om ladetrykk, så den kutter.. dette er bare noe jeg tenkte på.. finnes ingen bilmekaniker, så hjelp tas i mot med åpne armer=) Ser ihvertfall ut som om den "nye" coilrekka fungerer nå da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 6, 2010 Hei.Gammel tråd,men hva ble løsningen her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 8, 2011 Heisann. =) Dette er en gammel tråd som Kjetil kommenterte i 2010. Men jeg er også veldig interessert i hva løsningen til slutt var? Har lignende problem med min 96' S6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 8, 2011 har en kompis med samme problem. dvs. full tenningskutt ved maks ladetrykk. hos han er det 2,4 bar på den digitale måleren. og 2,2 bar på den gamle ecu han brukte. (skiftet til en annen når det omtrent var det eneste som ikke er byttet, bare dysene gjenstår) men det vi ser nå med ny ecu, er at først tenner ladelampen litt før den kutter. og rett før kutt så tennes oljelampen. begynne derfor å lure på om en feil oljetrykk giver, kan gi signaler får å stenge av motor. bare en tanke eg har. noen her som vet med sikkerhet om oljetrykket har innvirkning. kan også neve at på oljetrykksmåleren i bilen er trykket helt på maks. og går aldri ned under 4,5 ved tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...