Hjelp ang svinghjul på S4 motor i 80Q

Anbefalte innlegg

Hei. har kjøpt svinghjul og clutch til kjerra (som endelig er tilbake fra sveis :tilber: ) for leeenge siden så nå begynner morroa..

Jeg må forsikre meg om at dette kan brukes(selv om selger har sagt det skal passe) og håper det er en sjel her inne med god kunnskap (Per L? : ja : )

Det skal komme fra en URquattro....

Svinghjulet har delenummer 035 105 271P

og Sportsclutchen fra Sachs har delenummer 3082 109 031

Noen som kan hjelpe og som vet om dette passer rett på min 6E(?) kasse som står originalt i 80q'n

Eneste jeg har fått prøvd er at clutchen passer på akslingen i kassen : ja :

Svinghjul Lite 1.jpg

Svinghjul lite 2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send PM til Fridtjov Eidhammer, han har akkurat gjort noe lignende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på ur-quttro er det bare å montere 20 v motor med orginal svinghjul, det er tapper for turtall og tenning som motrinicen også må ha på svinghjulet, tror 6e kassen hadde samme utførlse i clutch huset så tror det skal gå godt.

Har monetert 3 b svinhjul på passten min, men det skal være noe tykkere en ur-qttro, så må nok brukke en form for mellom plate (alla s2/rs2 med 6 trins kasse) for at ikke utløser lageret skal ha for mye press på veiva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

200TQ 20V 3B svinghjulet passer rett på, det var det jeg brukte.

S2 20V 3B svinghjul må ha mellomleggs plate.

Det svinghjulet Jan G. har der er fra en URQ, men spørsmålet er om det er fra en 20V eller en 10V. Mener å huske noe om at 10V ikke har samme posisjon på tappen som motronic skal ha, eventuellt om 10V kun har 1 stk tapp.....

Delenummeret hans går ikke inn i ETKA i hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic men...

Står ikke dekkene dine feil vei? eller er jeg som ser feil!!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

200TQ 20V 3B svinghjulet passer rett på, det var det jeg brukte.

S2 20V 3B svinghjul må ha mellomleggs plate.

Det svinghjulet Jan G. har der er fra en URQ, men spørsmålet er om det er fra en 20V eller en 10V. Mener å huske noe om at 10V ikke har samme posisjon på tappen som motronic skal ha, eventuellt om 10V kun har 1 stk tapp.....

Delenummeret hans går ikke inn i ETKA i hvertfall.

Har brukt 10 v svinghjul fra urquttro på dei 2 jeg monterte 20 v i og det har virker bra med motromic den ene var aan og den andre 3b motor, begge bilene var rundt 86-88 modeller så vet ikke hvordan det er med andre eldre modeler.

Er det forskjell på tykkelsen på 3b motorene fra 200 v og s2 ??

det jeg høre om var et som fekk motorhavari pågrunn av det hadde vert press på veiva, utløyser lageret skulle stå lengre freme på dei eldre modellene en s2.

Har ikke fått sjekket i passaten, motoren er montert i bilen, men tengte å prøve å løse den fra girkassa å prøve litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic men...

Står ikke dekkene dine feil vei? eller er jeg som ser feil!!?

De ble bare satt på i hu og hast når den skulle på sveis i sommer.. hehe har bare vært trillet noen meter=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjell på tykkelsen på 3b motorene fra 200 v og s2 ??

det jeg høre om var et som fekk motorhavari pågrunn av det hadde vert press på veiva, utløyser lageret skulle stå lengre freme på dei eldre modellene en s2.

Kan noen forklare dette litt bedre? flytte på ting? hva og hvordan?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis utløserarmen kommer for nære, presser du sunn hele bunndelen på motoren din.

kompis som gjorde det for kort stund siden, måtte ha ny bunndel på s4 motoren,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis utløserarmen kommer for nære, presser du sunn hele bunndelen på motoren din.

kompis som gjorde det for kort stund siden, måtte ha ny bunndel på s4 motoren,

Ikke bra : nei : men hva nøyaktig må gjøres for å unngå dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spacer plate fra s/rs med 6 trinns kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.