#1 Skrevet April 26, 2009 Hei! Har nå fått opp service indikator i dasjbordet mitt, noe som tyder på at jeg skulle ha levert den til møller for og ta en service på den. Men da jeg ikke er noen fan av å levere inn bilen når noe skal gjørest, og heller ikke betale i dyre dommer for dette så gjør jeg det enkelt og greit selv Men, så lurer jeg litt på hvilke olje jeg bør bruke på denne motoren min? Bilen er en 2003 modell som nå har gått 109000km. Mulig det ligger noen poster om dette her men har liksom ikke sett noe.. I og med jeg aldri har hatt en så ny og dyr bil så vil jeg gjerne ha erfaringer på hvilke olje jeg skal kjøpe inn så jeg ikke lager noe kluss av den grunn iallefall Bør jeg bruke Syntetisk eller semisyntetisk f.eks? Skal jeg ha 10-40, 10-30 15-40 eller hva er liksom det som passer best på denne motoren? Og hvilke merke kjører de fleste her på? Har hørt at noen motorer er litt kresen på oljer og i og med at jeg gjør dette selv har jeg jo ingen garanti dersom motoren skulle ta kveld.. Håper dette ikke ble altfor rotete men.. Mvh Tor Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2009 Jeg bytta fra Castrol 5W-30 til Agip 5W-40 og da forsvant tikkinga hos meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2009 Jeg bytta fra Castrol 5W-30 til Agip 5W-40 og da forsvant tikkinga hos meg 5W- 30 olje er jo tynnere ved høyere temp enn en 5W- 40 olje så mulig bare det som gjorde utslaget..? Bukt castrol magnatec 5W- 40 på min vr6 med gode erfaringer.. Også brukt felleskjøpets 5W- 40 olje (statoil) på golf 4 gti ikke noe tull der heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2009 Jeg bruker Biltema 5W-40. Nå har bilen gått 300.000 km. Jeg merker fremdeles ikke at motoren er slitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2009 Jeg bruker oxo agip sin 5w-40 HTS visst det var det den het Og dette er en billig olje og gjør en super jobb synes nå jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2009 Kjøpte akkurat Magnatec 5w-40 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2009 royal purple is the shit google it 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2009 OT: Bruk riktig filter på google. Royal Purple har helt vanlig ytelse for en motorolje, men til premium pris. Ser man bort fra den tilsatte fargen, er det INGENTING spesielt med produktet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 28, 2009 Kanskje jeg får sjekke ut den Agip olja da.. Tenkte på Castrol,men ville høre hva dere andre tenker om dette.. Er det 5-40w jeg skal ha da altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2009 (endret) Glem produsenten av oljen. Bruker du olje iht. det som står beskrevet i instruksjonsboken er motoren dekket. Etter det jeg husker er det VW504.00 spec. som gjelder for din årsmodell/motor. Biltema, Statoil, Castrol, Mobil1, Agip, etc. har oljer som er iht. VW504.00 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...