Bakstilling fra Golf 2 på Golf 3 for å få mindre sporvidde?

Anbefalte innlegg

Jeg driver jo med et forsøk på å skvise 9x15" ET1 BBS RM bak på min Golf3 (dekk 195/45-15).

Risikerer å få enormt med poke, og så fikk jeg tips om at Golf2-bakstillingen er smalere og at jeg kan montere denne på for å få litt smalere sporvidde og dermed mindre problemer.

Lettere å space ut andre veien til perfekt plassering av hjul i hjulbue enn å strekke skjermene ekstremt.

Er bakstillingen fra Golf2 bare bolt-on (samme innfestinger både mot karosseri og dempertårn) eller må det større inngrep til?

Er bremsesystem og slikt likt?

Hvor mange mm smalere er bakstillingen fra G2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarer meg selv her:

Fått svar på VWVortex angående dette, og det er direkte bolt-on, og gir 1" smalere bakstilling totalt, eller 12mm på hver side. Så det er et greit alternativ for å få plass til litt bredere hjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har begge deler liggende, har hørt at det er 4cm totalt.. Skal prøve å huske målebånd neste gang jeg er på verkstedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare pass på å bruk støtdempere og fjærer fra Mk3. Ellers blir den sirævva. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har begge deler liggende, har hørt at det er 4cm totalt.. Skal prøve å huske målebånd neste gang jeg er på verkstedet.

Hm, 20mm på hver side blir i meste laget - tror jeg. Vanskelig å si før jeg får på dekkene på felgene og får skrudd den i bunn.

Fint om du får målt differansen, sånn at jeg vet hvordan det blir før jeg evt begynner å lete opp g2-bakstilling.

Bare pass på å bruk støtdempere og fjærer fra Mk3. Ellers blir den sirævva. ;)

Har steinstivt Weitec gewinde, så tror ikke det skal bli det største problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å shimse navene da ? ;) Evt. frese litt.......skal ikke så mye til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se hvordan det blir når felgene har fått på seg litt dekk...mulig jeg får såpass strekk at det skal gå greit. Senkesettet er så stivt at...

Men så slik ut i fjor med 6.5x15" med 195/50...

16092008170 (Small).jpg

Spørs om jeg kan kjøre med det like lavt i sommer selv med 195/45 strukket på og litt frisk valsing. Men jo mindre opp jeg må jo bedre.

Mulig jeg legger inn litt camber, men som dere ser kommer også hjulet så langt frem med så mye senk, så da får jeg problemer i den enden også, og det vil ikke camber hjelpe på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hørt både 7mm og 10mm, har 3er bakstilling på min 2er, men tror ikke de står 2 cm legner uten en de skal på hver side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

det er 20 mm i forskjell på begge sider. Så helt latterlig ut med g2 bakstilling og vinterfelger på den jeg hadde i sin tid (bytta bakstilling uten å sjekke sporvidde:p)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at jeg har 4cm i sporvidde forandring bak på 2eren min? hvordan er det fremme da? hmm, jeg som hadde tenkt å godkjenne bilen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det såpass altså. Hm. : klø : Det blir litt i meste laget, da kan jeg jo (nesten) kjøre med standard skjermer.

17042009241 (Small).jpg

Eller kanskje ikke - her er med litt utbankede skjermer.

Gutta på Vortex var sikker på det var ca 1", men de er jo ikke allvitende de heller.

Er det forskjell på VR6 og vanlig G3?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forskjellen er vel kun det staget inne i "V`en" om jeg husker riktig.

4 cm totalt ja. Jeg målte kun selve bakstillingene, så mulig selve navene/skivene/tromlene osv er forskjellige. (tror de er like)

Nå skal ikke jeg utgi meg for å være allvitene heller, for det er jeg absolutt ikke :P Men mener også at jeg sammenligna noen vognkort, samt at noen slo opp i "familie albumen" og at de samme forskjellene og målene sto spesifisert der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakser fra svar Vortex:

mk2-bakstilling:

9-9-08003.jpg

mk3-bakstilling:

9-9-08016.jpg

Samme felger/dekk/innpress/camber...

Virker som det nesten må testes ut for å få et definitivt svar.

Blir det for mye kan jeg space ut, men det koster jo igjen penger som jeg godt kan bruke på andre ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å svare her jeg..

Målte en mk2 gti-bakstilling mot en mk3 vr6-bakstilling og det skiller ganske nøyaktig 2cm totalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for glimrende tilbakemelding, 10mm på hver side høres jo veldig passelig ut hvis det skulle vise seg å bli umulig å få dekkmønsteret innfor skjermkanten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.