Ny FMIC -0.2 bar i ladetrykk?

Anbefalte innlegg

Vanlig å miste ladetrykk ved montering av større intercooler?

 

En kompiss av meg mente at det var det som sikkert var saken. Mens jeg var mer sikker på at det var N75.

 

Lader nå 0.5 bar, ladet 0.7 tidligere.

 

Ting jeg gjorde mellom 0.7 til 0.5:

Ordnet FMIC (som ikke blåser ut luft noen plass)

Gitt den ny tenningsmodul fra borsch

NGK Platinum plugger

Castrol Magnatec 5-40 C3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier ikke akkurat bli mer trykkfall ved å montere fmic. Virker som den bare lader grunntrykk, om det er 0,5 som er grunntrykk på 1,8t da. Det er jeg litt usikker på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest at det er 0.45 og 0.6, vet ikke hva som stemmer. Kan godt hende at 0.5 er grunntrykk.

 

Burde kanskje nevne at den er chippet også da. BSR Steg 1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lader alt for lite uansett vist den er chipet.

 

Burde ligge på 1 bar og kanskje litt over.

Grunntrykk er 0,55. Intercooleren kan ha for stort trykkfall (motstand) , men er nok noe feil med N75 eller andre lekkasjer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket cooleren ikke slipper ut luft noen plass. Gått over det meste det kan være egentlig. Du/dere mener det er bare å stikke å kjøpe seg en N75? Pris på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bsr chip, lader ca 1,3 bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du/dere mener det er bare å stikke å kjøpe seg en N75? Pris på denne?

 

7-800kr om jeg ikke husker helt feil, gjort på 5min å bytte den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket cooleren ikke slipper ut luft noen plass. Gått over det meste det kan være egentlig. Du/dere mener det er bare å stikke å kjøpe seg en N75? Pris på denne?

 

Men har du sjekket hvor stort trykkfallet er i intercooleren ?

 

Om du setter 1 bar inn i den kommer det 1 bar ut av den? Om motstanden inni IC er for stor vil dette påvirke ladetrykket og også ta livet av turboen vist den hele tiden må jobbe med mottrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.