Dekk på 8x14 til VW Polo 6N

Anbefalte innlegg

Har bestillt meg felger til min Volkswagen Polo, de er 8x14.

Har tenkt å kjøpe meg dekk som er 195/40/14..

Er interessert i hva andre har på sånne felger her inne...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har planer om at bilen skal være brukelig er 195/45-14 et mye bedre alternativ. Har selv kjørt med 185/50-14 og 195/45-14 på slike felger, men 185'ene er egentlig litt for smale til så breie felger. Med disse dimensjonene har man i alle fall litt mer bakkeklaring, samtidig som man har en fair sjanse til å redusere glippa mellom øvre punkt på dekket og hjulbuen til et minimum.

For å komme alle som nå vil hevde at jeg ikke kan kjøre bil i forkjøpet:D: Ja, jeg har vært gjennom 8X13 med 195/45-14 mens mange av dere kjørte rundt på sykkel;). 195/40-14 har tilnærmet samme rulleomkrets som dette og er etter min erfaring en god måte å sikre jevn utskifting av eksosklemmer og bunnpanner på:P. Med 195/45-14 har man fremdeles dassrullstuket, samtidig som det går an å ta seg fram på Norges variable veinett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med Andreas her. 195/45 er et bedre alternativ. Mye mer å velge mellom av merker også

175/50-13 og 120mm senking, det var vel for 10 år siden :D Og igjen i fjor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.