#1 Skrevet April 27, 2009 Hoppsann! Gjelder Ur quattro 500hk+ når jeg har fullt pådrag andre gir og oppover og idet jeg slipper gassen , starter det å vribrere skikkelig i ratt og igrunn hele bilen. Det virbrerer ikke når jeg kjører i "normalt" så hjul i ubalanse er vel utelukket. Det meste av understellsdeler er nye og forsterket . eneste jeg kommer på er endeledd og styrestag som ikke er nytt. Noen som har noe lignende erfaringer og tips. kan jo ikke ha det slik: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2009 Hvordan stand kan det være i mellomlagret på mellomakslen din da Helge? Kan det være ett symtom på dette at det vibrerer? Er det bare i 2gir eller jevnt over alle gir ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2009 værre jo høyere hastighet! men har har ikke prøvd å dra ut høyere gir en 3. da vibreringen etterhvert blir ganske ubehagelig. Mellom lageret er ikke nytt nei, så kan være et bra tips! men ville tro det gir mer vibrasjon i selve bilen en i rattet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2009 Sant det igrunn, bør ikke ha noe innvirkning inn på rattet det om mellomlagret er på vei til og gå. igrunn ingen ide jeg, men noe er nok galt for det skal nok ikke være slik. Kom dette plutselig eller er det noe som har blitt værre etterhvert ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2009 Jeg hadde samme problem på Coupe'n min, der var det opplagringen til mellomakslingen. Hele bilen vibrerte, kjente det godt på rattet i tillegg til resten av bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2009 Sant det igrunn, bør ikke ha noe innvirkning inn på rattet det om mellomlagret er på vei til og gå. igrunn ingen ide jeg, men noe er nok galt for det skal nok ikke være slik. Kom dette plutselig eller er det noe som har blitt værre etterhvert ? det var der igrunn ifjor og, men ikke så ille, da trodde jeg igrunn det bare var hjulene som var gærne, men er nok noe annet er jeg redd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2009 Jeg hadde samme problem på Coupe'n min, der var det opplagringen til mellomakslingen. Hele bilen vibrerte, kjente det godt på rattet i tillegg til resten av bilen. og da komme vibreringen spesiellt etter at du slapp gassen etter pådrag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 27, 2009 Tipper vibrasjonen ville kommet etter du slapp gassen, med tanke på at ved gasspådrag så spenner du mellomaksel mot diffen og kassa ettersom du øker fart. Og da når du slipper gassen "flyter" akselen fritt bare etter hastigheten til girkassa. Og da vil kunne bevege seg fritt i mellomlagringa. tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 27, 2009 Ikke på noe bestemt turtall? jeg hadde kast i min mellomaksel men merket det kun mellom 2 og 3000 rpm som regel Ristet bare i bilen men ikke stort i rattet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 27, 2009 og da komme vibreringen spesiellt etter at du slapp gassen etter pådrag? Jepp, var ikke noe problem med vibrasjoner under pådrag, kun en "skrikelyd", med dertilhørende risting/vibrasjon etter pådrag. Jo høyere hastighet jo værre. Dette ble enda værre når motorfestet takket for seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 27, 2009 Har også hatt samme problem. Vibrasjoner kun ved motorbrems, ordnet seg ved bytte av det mellomaksel lagret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 27, 2009 Du har vridd høyre drivaksel foran skjeiv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 29, 2009 takker for tips folkens!! da får jeg først sjekke aksler å så om de ser rette ut får bytta opplagring på mellomaksel. Noen spesiell grunn til at du mener høyre aksel foran ole?? er det en kjent sak at de bllir skjeve eller kødda du med meg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 29, 2009 Fristad bøyde h, foran mener jeg. Han hadde en teori om at det hjulet hadde dårligst marktrykk under pådrag (med org båtunderstell) og at det fikk seg en smell når det "landet" og fikk grep igjen. Om ikke så hender det jo at bakakslene vrir seg og, så få bilen på bukk og sett den i gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 30, 2009 oki.. takker da:) for jeg få sjekka det etterhvert, ur quttron har blitt bruksbil for tiden... fordi bruksbilen har blitt prosjekt bil.... jo mer jeg bytter på A6'n jo mer galt finner jeg: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 6, 2009 jada... da har jeg endelig etter 2 mnd fått rota meg under bilen å se på mellomlager og det var ganske så slapt. kunne sikkert bevege aksel 2-3 cm opp-nedover.. så da får jeg prøve å bytte det, men der det noen som vet om ur quattro har samme opplagring som s2, audi 90 osv?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 6, 2009 Fikk du tatt noen mål da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...