Er det noe og spare på service i Sverige, og hvor?

Anbefalte innlegg

Noen som har flere forhandlerer i Tyskland og anbefale?

Har du mailadressen du brukte Lars Martin? Fant den ikke i tyskjungelen på nettsiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har flere forhandlerer i Tyskland og anbefale?

Har du mailadressen du brukte Lars Martin? Fant den ikke i tyskjungelen på nettsiden.

Ich habe ich habe :P

Volkswagen Zentrum Flensburg

Kath Autohaus GmbH & Co. KG

Osterallee/Nordstraße/B199

24944 Flensburg

Info.flensburg@kath-gruppe.de

Direkte til personen jeg fikk svar hos:

"Sybille Schütz"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ich habe ich habe :P

Ich liebe dich! Danke!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp hatt en ringerunde i forbindelse med longlife-service på passat. Inkl. 60000km.tillegg + bremsevæske.

Da ble merkeverkstedet i Arvika billigst(4500SEK). Hørte med karlstad, arvika og sunne. Sparte 1000NOK, minus transport da selvfølgelig. Fikk tilbud fra div versteder i østlandsområdet. Så får men jo kjøpt seg noen burkar og en hushaldningsost samtidig! :o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har også fått ordnet 120.000 km stor service på min passat. Med regbytte og vannpumpe fikk jeg en pris på 13200 SEK, Møller skulle ha ca 17.000, er noe penger å hente ja. Stedet var Nilsson bil i Strømstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan varmt anbefale Auto Teile Unger i Tyskland, litt som Mekonomen her nord.

http://www.atu.de

Har vært på ATU i Kiel to ganger. Hyggelig service! Ta kontakt per mail og da med Jakob, da han er eneste som er forholdsvis stødig på engelsk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er brutal stor pris forskjell bare man tar oslo kontra Tynset også !!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg vore hos Nilsson Bil i Skee, og kan berre understøtte alt det positive som har blitt skrive tidligare! Bilen blei veldig godt ivaretatt og det blei gjort nøyaktig som avtalt. Tilfeldigvis fekk eg opp varsel om slitte klossar på vei nedover til Sverige og spurte om dei kunne ta dette i samme slengen. Innstillinga deira var at det kunne dei, men så viste det seg at dei mangla delar. Enden på visa vart at dei bestillte dette så eg kunne hente det etter helga når eg var på vei nordover igjen.

Alt i alt ein veldig positiv opplevelse! Veldig proffesjonell holdning blant dei ansatte, samtidig som ein følte seg veldig godt ivaretatt! Og prisen er jo eit kapittel for seg sjøl!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nilsson Bil i Skee er absolutt å anbetale!

Herlig slogan Lars Martin, "Women purchase fake breasts to enhance their looks. I will purchase fake BBS to enhance my VW's looks " :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første dag av ferien gikk til Arvika.

Etter mange mil på veien med min 2006 mod A4 2.0 B7 var det på tide å bytte registerreim og vannpumpe.

På vårparten i år tok jeg fatt på den store prisundersøkelsen. Forespurte flere aktuelle verksteder via e-post på pris for bytte av registerreim og vannpumpe. Det var to merkeverksteder som skilte seg ut i hver sin retning hva angår pris. Audiverksted i Oslo, med 11600 NOK og Audiverksted i Arvika med 7000 SEK, eller 5800 NOK om du vil. Begge verksteder fikk samme forespørsel. Med enkel matematikk som grunnlag for beregning av prisdifferansen var saken klar. Olof Ericson i Arvika gjør samme jobben for halve prisen!

Verkstedet i Arvika kan anbefales. Det ytes god service, bil og nøkkel leveres og i bytte får man kart over stan, låne sykkel, og kan mens bilen er på verksted utforske Arvika på egenhånd. Det var flere forretninger, restauranter/cafeer, museer og annet interessant å bruke tiden på. De fire timene bilen var inne for service gikk fort.

En god start på ferien!

Så har man tid og lyst, er det penger å spare på bilservice i Sverige. Tar man fri fra jobb, reiser innom for bunkring av flesk og annet fanteri så blir vel regnestykket litt annerledes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var til Nilssonbil i fjor sommer.

Audi A4 advant quattro 2003 modell.

90k km sevice. Register reim skifte og alt som følger med der.

De byttet mer en de skulle på møller minde i Bergen.

Pris norske kroner møller bergen : ca 18000

Pris norske kroner nilssonbil : ca 8500 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Booket 60.000km service på Golfen hos Olof Ericson i Arvika. De skulle 5700 SEK inkl gass og filter til AC. Møller Jessheim 13000NOK før evt. rabatter. Når det nærmer seg 1/3 av prisen er i alle fall ikke jeg i tvil, det blir Sverige tur på meg i oktober :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13.000 for 60.000 service? Hva i all verden gjør de da? Jeg betalte 4500 for 60.000 service på snapdrive på min A4 B7 nettopp, det var ink bremsevæske sjekk/lufting. Møller skulle ha mellom 6000-7000.

Ser ikke poenget ved å dra til Sverige før 100.000 service, da er det penger å spare :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13.000 for 60.000 service? Hva i all verden gjør de da? Jeg betalte 4500 for 60.000 service på snapdrive på min A4 B7 nettopp, det var ink bremsevæske sjekk/lufting. Møller skulle ha mellom 6000-7000.

Ser ikke poenget ved å dra til Sverige før 100.000 service, da er det penger å spare :)

Oljebytte på DSG kassen er på ingen måte gratis i Norge kan jeg vel si :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven døtte, er det så dyrt ??

Nok en grunn til å fortsette med manuell gir altså ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydeligvis :(

10.500 er den korrekte prisen på 60.000km servicen forøvrig. 13.000kr var inkl AC-service. Akkurat som det hjalp...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den forbindelse at jeg skal ha 90 000 km og registerreim bytte på min Audi A4 B8 2.0 Tdi, har jeg vært i kontakt med diverse verksteder, og tenkte at jeg ville oppdatere denne posten.

Nilsson Bil Strømstad

90 000 km service:

5123 NOK

Bytte av registerreim:

11981

Totalt:

17104

Blennermarks Bil Uddevalla

90 000 km service:

6510 NOK

Bytte av registerreim:

10944 NOK

Forbruksmateriell:

547 NOK

Totalt:

18001

Skien Bil A/S

Totalt

16200 NOK

Fikk tilbud på alt sammen, så er litt usikker på hva de ulike koster her.

Alle prisene er oppgitt i norske kroner, og med svensk kurs på 92.

Mine resultater samsvarer ikke helt med de som tidligere er oppgitt i denne posten, og det forundrer meg at det ikke lønner seg å ta servicen i Sverige. Det skal sies at jeg fikk en god pris på tilbudet fra Skien Bil, men jeg hadde fortsatt ikke trudd at det skulle være billigere i Norge.

Det hadde vært flott hvis det er noen som har andre erfaringer å dele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også b8 2.0tdi, men var ikke snakk om reg reim på 90k service. Dette var på Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også b8 2.0tdi, men var ikke snakk om reg reim på 90k service. Dette var på Møller.

I servicehefte så står det at registerreimen skal byttes på 180 000 km, men i Norge anbefaler de å bytte etter 5 år, dersom km intervallet ikke er oppnådd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I servicehefte så står det at registerreimen skal byttes på 180 000 km, men i Norge anbefaler de å bytte etter 5 år, dersom km intervallet ikke er oppnådd.

Dette er kun for å tjene penger vell? Hvorfor skal man bytte på 90k km i Norge når resten av verden bytter på 180k km?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde A3'en på 90' km service i fjor på Møller, og spurte om registerreim bytte da siden bilen var 5 år. Fikk da beskjed om at på den bilen (2,0 TDI) så var det 120' km som var intervallet selv om bilen var 5 år.

Men disse prisene på Sverige kontra Norge var jo interessant, jeg må ha 120' service på nyåret med registerreim bytte. Så tar gjerne i mot tips til bra steder med en grei pris her i nærheten av Oslo/Akershus. eller rett over grensen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo lenger vekk fra grensen du kommer jo billigere. Alle verkstedene ved grensen vet å utnytte nordmenn og prisen er der etter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo lenger vekk fra grensen du kommer jo billigere. Alle verkstedene ved grensen vet å utnytte nordmenn og prisen er der etter:)

De begynner vel å utnytte til det maksimale, når det faktisk viser seg at det allikevel er billigere i Norge?

Hadde A3'en på 90' km service i fjor på Møller, og spurte om registerreim bytte da siden bilen var 5 år. Fikk da beskjed om at på den bilen (2,0 TDI) så var det 120' km som var intervallet selv om bilen var 5 år.

Men disse prisene på Sverige kontra Norge var jo interessant, jeg må ha 120' service på nyåret med registerreim bytte. Så tar gjerne i mot tips til bra steder med en grei pris her i nærheten av Oslo/Akershus. eller rett over grensen.

Jeg fikk beskjed om 5 år, selv om bilen min bare er gått 75 000 km. De mente at det tøffe klimaet i Norge gjorde reimen fortere dårlig. Hos Nilsson Bil i Strømstad sa de at den skulle byttes på 6 år, og Blennermarks Bil i Uddevalla sa de at den ikke trengtes å byttes før 180 000 km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.