Er det noe og spare på service i Sverige, og hvor?

Anbefalte innlegg

Fikk svar fra Olof Ericson..

Det ble 6659,13 SEK for 60k Service

 

Det er inkludert:

Longlife service

tennplugger

spylevæske

bremsevæske

luftfilter

oljefilter

automatolje

og all jobb relatert til dette.

 

Det er ikke gale?

 

Hva var det den kostet i Norge? Ser at olof erricson virker litt billigere enn nilson bil som ligger nær strømstad..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hello Mr. Teigen,

 

thank´s for your request. Here are our prices for the following operations:

 

changing timing-belt incl. water pump ........................... ca. 690,--

Euro

changing break-fluid ....................................................

ca. 49,-- Euro

 

The prices are incl. tax, wage and material. If you have any other question

or want an appointment, please turn to me. I whish you a nice day and remain

 

best regards

 

i. A. Sybille Schütz

Service-Assistentin/Betriebsbüro

 

Volkswagen Zentrum Flensburg

Kath Autohaus GmbH & Co. KG

Osterallee/Nordstraße/B199

24944 Flensburg

 

ca samme pris i tyskland som sverige ser det ut som :)

 

Greitt å vite om man skal på ferie enngang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dere får inn tilbud fra forskjellige steder, gidder dere oppdatere førstepost eller noe da, slik at det lett lar seg gjøre å sammenligne samme service for samme bil på de forskjellige stedene..?

Hadde jo vært greit å tatt kielferga ned og kjørt til Flensburg også, det er da ikke lange stubben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dere får inn tilbud fra forskjellige steder, gidder dere oppdatere førstepost eller noe da, slik at det lett lar seg gjøre å sammenligne samme service for samme bil på de forskjellige stedene..?

Hadde jo vært greit å tatt kielferga ned og kjørt til Flensburg også, det er da ikke lange stubben :)

 

Sjekk første post nå? ;) Fornøyd? ;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men i Flensburg er det altså VW merkeverksted, mens i Sverige er det litt mer på høgg og belegg? Finnes sikkert billigere steder i Tyskland i såfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det er så flott atte! :)

Burde vært en sticky oversikt på slikt som omfatter forskjellige biler og motoralternativ faktisk, syns jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men i Flensburg er det altså VW merkeverksted, mens i Sverige er det litt mer på høgg og belegg? Finnes sikkert billigere steder i Tyskland i såfall.

 

De verkstedene i første post som jeg har referert til er godkjent vw audi verksted , som også gir deg mobilitetes garantien din

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aah.. da så. Jeg har en litt eldre A4 for tiden, som ikke koster allverdens.. Tenkte å ta hele registerreimjobben på den et sted, helst billigst mulig da. De må jo gjøre en skikkelig jobb, men om prisforskjellene pr time er som her i Norge (700 for billigsjappe, 1300 for møller), så går det vel an å kanskje spare inn igjen litt mer. Bremseservice og alt sånt tar jeg egentlig bare selv, er bare registerreim, clutch, girkasse og sånt jeg ikke tør begi meg inn på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det den kostet i Norge? Ser at olof erricson virker litt billigere enn nilson bil som ligger nær strømstad..

 

11500,- i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aah.. da så. Jeg har en litt eldre A4 for tiden, som ikke koster allverdens.. Tenkte å ta hele registerreimjobben på den et sted, helst billigst mulig da. De må jo gjøre en skikkelig jobb, men om prisforskjellene pr time er som her i Norge (700 for billigsjappe, 1300 for møller), så går det vel an å kanskje spare inn igjen litt mer. Bremseservice og alt sånt tar jeg egentlig bare selv, er bare registerreim, clutch, girkasse og sånt jeg ikke tør begi meg inn på :P

 

Hehe , jah dette blir jo alltid enn evigvarende diskusjon.

 

Jeg er av typen som liker at alt er tatt på merkeversted og dokumentert.

 

Slik at det ikke er stemplet olas stylingbule på en Audi A8 4.0TDI liksom :P Men dette blir jo enn vurderingssak på hvor mye penger enn vil legge ut, hvor gammel bilen er, og hva som betyr noe for personen som har bilen. Men hadde jeg hatt 2 biler på siden av verandre, og det ene ikke hadde service hefte på merkeversted, og den andre hadde, hadde jeg ikke vert i tvil på hvilken jeg hadde tatt. Dette litt på grunn av videresalg også, trekker opp føler jeg.. Selv om den som har hatt service utenfor merkeversted kanskje har fått bedre eller like god service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå sammenligner dere kun originalverksted?

Hva med å sammenligne uavhengige verksted i norge kontra merkeverksted i utlandet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen tar på seg jobben :):P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er jo litt skeptisk til å levere den inn på en random sjappe i den snuskete delen av Hamburg, hvor jeg får "special price for you, my friend" da.

Bilen mangler en god del på servicefronten dessverre, og jeg har liksom ikke råd til å bruke 20 000 på å fikse den opp på verksted, så da blir det meste som ikke er til fare for sikkerhet og drivverk tatt hjemme i garasjen. Har heldigvis en audimekaniker som kompis da.. kjekt å få litt råd og vink her og der, når Google ikke fører fram. Må fikse gasspjeld, noen av bremseskivene, elvinduer og sentrallås før registerreimen kan taes, dårlig flaks i det siste altså!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er jo litt skeptisk til å levere den inn på en random sjappe i den snuskete delen av Hamburg, hvor jeg får "special price for you, my friend" da.

Bilen mangler en god del på servicefronten dessverre, og jeg har liksom ikke råd til å bruke 20 000 på å fikse den opp på verksted, så da blir det meste som ikke er til fare for sikkerhet og drivverk tatt hjemme i garasjen. Har heldigvis en audimekaniker som kompis da.. kjekt å få litt råd og vink her og der, når Google ikke fører fram. Må fikse gasspjeld, noen av bremseskivene, elvinduer og sentrallås før registerreimen kan taes, dårlig flaks i det siste altså!

 

Hehe , så lenge man tar den på godkjent større vw eller audi bør man vel være noe lunde trygg.

 

Foresten så har nordicaudi enn glimdrende faq på litt eldre audi, mye forskjellige bra gjør det selv guider ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, litt knot å søke fram ting der siden det er svensk da, aner ikke hva ting heter!

Jeg har jo ikke veteranbil da, men den er passert ti år gammel, og da ryker jo ting :(

Hittil har jeg bare tatt det på høgg og belegg og funnet fram selv, men nå står jeg fast med en del ting da.. =/

Den fusker, og jeg har kuk i computeren, som dansker sier. Sentrallås tuller seg og vindusheiser fungerer ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man skal ringe dit, er det ikke +46? prøver det, men vil ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta bort 0 i begynnelsen av tlf nummeret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bilene skrus på av en eller annen VW Audi forhandler?

Selv bruker jeg bl.a. Mekonomen her i Norge.

Havner raskt på ca. 50% av en rekke reprasjoner...

Videre veit man at det å ringe et verksted på landet ofte er en del billoigere enn i byen.

Jeg fikk skifta clutch på Caravellen min for noen få år siden. Verkstedet på landet tok ca. 33% av prisen til Auto E18 uten for Sandvika... Med kvittering... Bare for å antyde at det er lapper å tjene her i Norge oxå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket ut priser på min Audi A3 8P 2004mod 2,0TDI FWD, bytte av regreim og vannpumpe:

 

Møller bil Jessheim - 13500NOK

Olof Ericson Arvika - 10350SEK ~8500NOK (inkl. leiebil 1 hel dag)

Mekonomen Elverum - 8700NOK

Snapdrive Jessheim - 8800NOK

 

Men blir nok til at jeg går for Olof Ericson Arvika, da det er merkeverksted, og mobilitetsgarantien opprettholdes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå bestilt time hos Olof Ericson i Arvika etter å ha fått et "tilbud" fra Møller Bil Jessheim.:confused:

 

60.000km service på Golf4 1,6l inkl. bytte av plugger, luftfilter, olje, oljefilter, pollenfilter, bremsevæske+++

Møller Bil Jessheim: 6375NOK

Olof Ericson Arvika: 5380SEK (4485NOK inkl. leiebil)

 

Nesten 2000kr å spare på service, om man får en god grunn til å handle pils og godis i Sverige;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Nilsson bil. Nesten halv pris. Bra service. Anbefaler de!

Jeg ber om tilbud fra Møller og sender dette videre over til Nilson bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte denne tråden litt.

Jeg brukte Santos utenfor Gøteborg, de gjorde bra arbeid, hadde et pent og rent verksted. Alt i alt et helt vanlig og skikkelig verksted. De tok 2200 SEK for å bytte regreim og vannpumpe etc, pluss deler, 600 for å bytte noen bremseklosser.

Du får også gratis leiebil i perioden (einzer full av vinylklistremerker og noe manglende funksjonalitet, haha)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har en ovesikt eller en side der man kan finne de forskjelligew vw audi verkstedene i svergie? er nettopp flytta sør så er ikke så kjent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har en ovesikt eller en side der man kan finne de forskjelligew vw audi verkstedene i svergie? er nettopp flytta sør så er ikke så kjent..

 

http://www.audi.se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye å hente bare på å sjekke forskjellige verksteder i Norge også, tydeligvis... Møller ville ha 18700,- for å bytte reg. reim på min bil, men Sandnes Elektro-Diesel (Bosch-verksted) tok 10000,-.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.