Ny fanger fra møller, lakken er ikke lik:(

Anbefalte innlegg

Jeg ble påkjørt her før jul og bestilte ny fanger hos møller. Jeg har satt den på idag og oppdager at det er fargeforskjell på resten av bilen og fangeren. Legger å merke til at bare jeg kommer borti med neglen blir det riper i lakken. Hva gjør jeg? har jeg noe å klage på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

umulig å treffe 100% på lakken når det er på noen farger flere 10talls nyanser å velge mellom på 1 fargekode når man mixer farge.. uten at man har resten av bilen der når man mixer for å bruke som sammenlikning. har man feks metallic lakk så skal det ikke mere til enn litt annet trykk i sprøyta enn de andre delene ble sprøytet med så legger metallic partiklene seg i en annen dybde i lakken og fargen blir da også forskjellig. så det med fargeforskjell er umulig uten å ha bilen der.. så sånnsett ikke no å klage på.. kan eventuelt ta de på det om de ikke spurte om å få ha bilen der for sammenlikning når de mixa lakken:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

avbestilte egentlig timen vi da, men da hadde de visst allerede lakka fangeren. og vi fikk til svar at fargeforskjell brukte ikke bli noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk døra bulka da bilen var på verksted , og da jeg fikk bilen tilbake med nylakkert dør , var det en helt syk forskjell....

Bilen var nylakkert ett par år tidligere i orginal sort , men døra var nærmest koksgrå :(

 

Så jeg dro selfølgelig å klagde , var jo penere med bulken enn den farge forskjellen......

 

FIkk da beskjed om å dra bort til lakkere`n og høre hva han hadde å si.....

Han hadde hadde aldri sett bilen, kun døra.... så da var det ikke så enkelt å få fargene like.

MEN han kunne lakke bilen der og da med døra på bilen.... , og bilen ble klar neste dag :)

Og da jeg fikk tilbake bilen , var det INGEN farge forskjell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FIkk døra bulka da bilen var på verksted , og da jeg fikk bilen tilbake med nylakkert dør var det en helt syk forskjell....

Bilen var nylakkert sort ett par år tidligere i orginal sort , men døra var nærmest koksgrå :(

 

Så jeg dro selfølgelig å klagde , var jo penere med bulken enn den farge forskjellen......

 

FIkk da beskjed om å dra bort til lakkere`n og høre hva han hadde å si.....

Han hadde hadde aldri sett bilen, kun døra.... så da var det ikke så enkelt å få fargene like.

MEN han kunne lakken bilen der og da med døra på bilen.... , og bilen ble klar neste dag :)

Og INGEN farge forskjell :)

 

nettopp;) umulig uten bilen der.. om så utrolig flaks uten hvis det blir likt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det jeg å mente å sa til dem men fikk da til svar at det var ikke noe problem. så vurderer å sende dem en mail å høre. men noen som har en forklaring på at den ikke tåler noen ting uten at det blir riper? bare såvidt borti så blir det ei lita ripe. det skjedde ikke på gamle fangeren....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om 10 år så er sikkert lakken på fangeren like hard som den på bilen;)

Lakken trenger noen uker på å herde fullt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo greit det. men fangeren ble lakkert i november: eek : Har bare ikke byttet for ville vente til snøen var vekk og alle skader den fører med seg;)

legger ved ett par bilder

HPIM1161.jpg

 

HPIM1162.jpg

 

Fangeren ser nesten falmet ut i forhold til resten. spes oppå toppen som er bilde av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist den er falmet/dusa/ein tanke grå so kan det komme av att det er lakt på litt masse klarlakk og da går det greit vekk med ein god rubbing og polering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.