Bremsepedal plutselig stein hard. Og lekkasje på servo pompa. 2,3 20V

Anbefalte innlegg

Var på vei hjem fra jobb i dag og var nesten hjemme da bremse pedalen sein hard.

Er plenty med bremse veske.

Hva er det som skjer?

Pedalen er normal nå.

Kan vel ikke ha noe med at det ikke er servo olje å gjøre?

 

Har lekasje på servo pompa og den var ikke fornøyd når jeg kom hjem.

Prøvd å fikse det, men det blir ikke tett.

Den skruen man ser på pumpa.

Bytta pakninger mange ganger, men di går i stykker etter bare dager eller hvis jeg er heldig holder den i noen uker.

 

Se bilde.

P270409_21.07.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd hard pedal ved sprekk i vakuum-slangen til bremsekraftforseterkeren. Hører det suser når bilen står på tomgang...men borte igjen...slike feil er jo alltid artig å feilsøke på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er gammel femmer, så har du bremsekraftforsterker på servopumpa også ;)

Edit: Ser jo det står 2,3 nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor går servoen på bremsene?

Aldri hørt om før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor går servoen på bremsene?

Aldri hørt om før.

 

Ikke helt sikker, men den fungerer som en bremsekraft-forsterker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hydraulisk bremsekraftforsterker på 20V :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servoen lager trykk til bomba som holder på trykket og blir frigjort for og hjelpe deg når du skal bremse. Enten mens motoren går eller noen trykk etter den er stoppet.

 

Det som ofte skjer med servo'ene er at høytrykksdelen lekker over inne lavtrykksdelen som gjør at det blir for mye trykk og o ringen på x-bolten ryker gang på gang. Man MÅ bytte servo, komplett pakningsett hjelper ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servoen lager trykk til bomba som holder på trykket og blir frigjort for og hjelpe deg når du skal bremse. Enten mens motoren går eller noen trykk etter den er stoppet.

 

Det som ofte skjer med servo'ene er at høytrykksdelen lekker over inne lavtrykksdelen som gjør at det blir for mye trykk og o ringen på x-bolten ryker gang på gang. Man MÅ bytte servo, komplett pakningsett hjelper ikke.

 

Takk for ett veldig oppklarende svar.

Da er det bare en ting å gjøre da gitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røyk uorginale o-ringer i ett sett på 90`n , men kjøpte orginal pakning på VAG så har det holdt siden :)

Prøv paknings bytte først

 

 

Gi meg dele.nr på pumpa di Kim Andre , har en pumpe liggende :)

Passer ikke på min , er litt avhengig av årsmodell serru..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Er biligere å prøve det først ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilgang på 2 pumper med 5 min avstand. Så det blir vel en av di to vel. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden med mitt problem som vel kan relateres til dette.

Har i mitt tilfelle for mye vandring på bremsepedal, slik at det føles som å kjøre lastebil. Har fått et inntrykk av at dette kan ha noe med denne såkalte "Bomben" å gjøre? Har jeg rett i at denne har en funksjon som accumulator? Hva er det egentlige navnet på denne komponenten og lokalisasjon (Audi S4 C4 94`mod.). Eller har noen et annet forslag om hva feilen skyldes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta pakning i går, og i dag er den gått igjen. kjørt maks 7 mil.

Nå går den pumpa til h............. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virket som en super side! Du har handlet fra dem selv går jeg utifra. Vet du forøvrig hvor "bomba" sitter i S4 C4?

Takker uansett for svar. :)

 

Sitter foran til venstre, dvs foran venstre forhjul.

 

Jeg handla bomba derfra, mye tull men det var pga posten osv, veldig hyggelig fyr og handle av kjempe service.

 

Etter jeg har bytta bomba så får jeg bremse varsel og alt når jeg starter bilen, men når den får lada trykket så er den skikkelig, tror jeg har en lekasje en eller annen plass som gjør at trykket som er lagret siver ut når bilen står i ro(motor ikke går)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter foran til venstre, dvs foran venstre forhjul.

 

Jeg handla bomba derfra, mye tull men det var pga posten osv, veldig hyggelig fyr og handle av kjempe service.

 

Etter jeg har bytta bomba så får jeg bremse varsel og alt når jeg starter bilen, men når den får lada trykket så er den skikkelig, tror jeg har en lekasje en eller annen plass som gjør at trykket som er lagret siver ut når bilen står i ro(motor ikke går)

 

Hmm, ikke lett å lokalisere den uten å skru ut spylevæske tanken vil jeg tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ups, joda, er helt neders dvs du må ligge under bilen og skru den ut nedenfra. Bruk en løftebukk eller vanlige bukker.

 

Lite tips er og pumpe med bremsepedelan til bomba har tømt trykket sitt, slepper du og få servo olje med 120bars trykk i trynet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ups, joda, er helt neders dvs du må ligge under bilen og skru den ut nedenfra. Bruk en løftebukk eller vanlige bukker.

 

Lite tips er og pumpe med bremsepedelan til bomba har tømt trykket sitt, slepper du og få servo olje med 120bars trykk i trynet..

 

Takk for den!

Kan kanskje være lurt med noen vernebriller da skjønner jeg...

Delen er bestillt fra NBS ihvertfall, så da satser jeg på at den feilen snart er ute av verden:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper du ikke betalt mye for den bomba?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte en fra NBS (veil. kr.1568,-), men fikk mail om at de ikke hadde noen inne for tiden. Sjekket den "Customautocraft "linken jeg fikk i denne forumtråden, men har ikke bestillt noe derifra enda. Hva mener du er en rimelig pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lurte for Møller skal ha godt over 7000 for bomba.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo endel mer enn hva jeg faktisk hadde trodd! Vel vel, skal vel aldri bli overasket over deres priser...

Synes "034 motorsport" i USA la seg dyrt an med en pris på drøye $400, men det var altså godt under Møller.

Får vel kanskje prøve disse "Customautocraft" da,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte derfra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte derfra:)

 

Fungerte denne billig accumulatoren? Noen som kan bekrefte det?

 

Min er ikke god lengre :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.