#1 Skrevet April 27, 2009 Slite litt med min 1.8T B6 A4 2001mod. Den har en stygg vane med å vere treigstartet, men har no begynt å få små tenningskutt, og iblant ved lavt turtall berre stopper den. noken som har peiling? diagnose vise nada! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2009 Plugger? Standard 1.8t problem. Er vel skift intervall på 60k på de. Om du ikke vet om de er skiftet eller ikke, skift de, og spør igjen om det ikke hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2009 Hvor langt har bilen gått? Bytt som sagt plugger,luftfilter og evt bensinfilter.Så ser du om det bedre seg noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2009 ser ut som luftmengdemåler.:-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2009 Om det er luftmengdemåler finner du lett ut ved å koble denne fra. Motoren går da i nødmodus, og skal gå bra/greit. Dette er jo bare ett program med fabrikk innstilte parameter. Disse blir kontrollert opp mot andre følere som ennå fungerer (tempgiver, gasspjeldsensor, turtall, etc..) Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2009 tenkte eg skulle måle verdier. pleie å vere de beste=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2009 DIAGNOSETEST. Kan være tempføler eller aktiv kullfilter i tillegg til de andre forslagene her. Bør være noe å finne ved diagnose, så jeg ville iallefall begynt med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2009 Har nokk tatt den du!;-) (Vag-com e sjef) men fant ikkje noke der, so anntar de e litt olje på lmm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 5, 2009 Skift plugger om de er gamle. Billigere enn en ny LMM, og om du trekker ut LMM når bilen går, skal du høre det på motoren om den er iorden. Motoren vil miste turtall når du trekker ut LMM, OM den er iorden. Sjekk og vakumslanger som ligger under og bak innsugsmanifoild, de bruker morkne bort, da funker bilen dårlig på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 5, 2009 har turbotrykks måler på den, og kan ikkje sjå att de e noke feil der. men kan no sjekke. noken som har erfaring med å bytte stola i sånne bila btw? (gå fra airbaig i stol til ikkje airbag?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 5, 2009 Bilen er vel en gang er typegodkjent med airbager i stolene, så sånn sett er det nok ikke lov. Kan tenkes en observant kontrollør finner ut sånt ved EU kontroll f.eks. Ikke minst politi/biltilsyn ved ei evt. ulykke. I tillegg vil varsellampa for airbag lyse i instrumentet om du ikke finner en smart måte å narre den på. Ellers vil jeg tro stolene passer rent fysisk sålenge de kommer fra samme type karoseri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 6, 2009 skulle vorte skoten han som fant ut han skulle sette putene i stolen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...