#1 Skrevet April 28, 2009 Er det noen som har hidden på dette? Jeg mener å huske at det på tomgang (driftsvarm motor) skal være 30° FØD, men med VAG COM får jeg opp ca. 26° FØD. Kan dette evt. bety at dieselpumpen står en tann feil? Bilen har vært på "besøk" hos merkeverksted og dieselpumpen ble ut- og innmontert (+ byttet elektronikk) så dersom innspr.tidspunktet er feil er det vel liten tvil om hvor og når feilen har oppstått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2009 Innsprøytningstidspunktet er også avhengig av dieseltemperaturen (ihvertfall på 1.9TDi) så det er ikke så enkelt som å bare lese ut ett tall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2009 2.5 tdi ake motor skal ha 2-4 grader +-2 grader for tenning. Har du 26 grader så trur eg du har 1 tann på pumpa feil, da eg ikkje trur du klarer å sette den så langt ut feil. Har sjølv hatt den feil på ca 14 grader men justert den inn etter dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2009 2.5 tdi ake motor skal ha 2-4 grader +-2 grader for tenning. Har du 26 grader så trur eg du har 1 tann på pumpa feil, da eg ikkje trur du klarer å sette den så langt ut feil. Har sjølv hatt den feil på ca 14 grader men justert den inn etter dette. Skal også måles på varm motor da motor går og i syklus med sein og tidlig tenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2009 Det er riktig. Over 85 grader må den være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...