Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter og ha lest en del poster her om N75 der man anbefaler delenummer som slutter på J eller H, så var jeg idag på Møller for å få denne til min bil.

 

Men det eneste de fikk opp på N75 var et delenummer som endte på A. Byttet de ut A med J eller H, så fikk de ingen treff....

 

Er det noen som har delenummer til en N75 ventil (J eller H) som passer min bil?

Og hva er grunnen til at de ikke får opp noe annet enn A?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville brukt den ETKA mener passer til din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på hva du mener med ETKA? Er dette slutten på delenummeret på den originale?

 

Vil det isåfall si at det ikke er alle modeller som har N75 med J eller H som passer?

Eller er det slik at de som er merket J eller H som det henvises til i mange topic her er egentlig en N75 som hører til en annen bil modell, men allikevel passer alle A6?

 

Ser bare det er en del som har bedre erfaringer med J og H med tanke på litt økning på turbotrykk/jevnere kurve.

 

 

Jeg ville brukt den ETKA mener passer til din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

034906283H er delenummer på H-ventil. Levert standard på AAN-motor (S4 og S6)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! :)

Og den passer rett i A6 også på min årsmodell?

 

034906283H er delenummer på H-ventil. Levert standard på AAN-motor (S4 og S6)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

034906283J er delenummeret på J-ventil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et småflaut spørsmål: Om jeg skal skifte ut N75 på min bil til den med delenummer J. Må jeg kjøpe 2 ventiler??

 

Har forsøkt å lokalisere denne ventilen på min bil. Ut fra bilder på andre biler her på forumet, så står denne ventilen mellom luftinntak og turbo.

 

Men det nærmeste jeg kommer er 2 slike som henger ved siden av hverandre ved torpedovegg med 2 forskjellige delenummer (059 906 627 og 059 906 627A)

 

Det er forbindelse mellom den ene og en klokke over turbo. Regner med dette er integrert wastegate i turbo?

Den andre har en slange som går til en vakumklokke midt på motoren som jeg er usikker hva er til?

 

Om jeg ikke husker helt feil, så hadde den med delenummer 627 3 luftkoblinger mens den med 627A hadde 2.

Vakum gikk inn på 627A og ble fordelt videre til 627 med et t-stykke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

059 906 627 er visstnok en trykkomformer for EGR-systemet.

Den andre kan se ut som wastegate-styringe ja. De er henholdsvis 27 og 28 på illustasjonen.

 

131200.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Da fikk jeg fatt i en N75 J ventil. Men det fungerte ikke mye bra....

Jeg byttet denne ut med den ventilen som har 28 på tegningen over. Den øverste slangen satte jeg over på den pinnen som var lengst. Den pinnen som står motsatt satte jeg mot wastegate og pinnen i bunn satte jeg likt den originale.

 

Men enten så var dette veldig feil, eller så fungerer ikke dette på bilen min?

Jeg mistet absolutt alt drag i bilen og den gikk knapt opp bakkene :-)

 

Forsøkte også og sette wastegate mot koblingen i bunn, med samme resultat. Slettet også alle feilkoder i Vag-Com.

 

 

Er det noen her som har erfaringen om disse ventilene på nettopp min modell av A6 2.5TDI og har fått det til?

 

Ser av de fleste innlegg på nettet at erfaringene er gjort med helt andre motorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.