Erfaringer med valsing av hjulbuer på golf 3 ?

Anbefalte innlegg

Har fått valset fremskjermene på forge golfen jeg hadde, rimeli mjuke skjermer på desse. Måtte til me endel sparkel for å få det skikkelig.

 

Så lurte på hva jeg burde gjøre før valsing for å få minst mulig ugjevnheter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått valset fremskjermene på forge golfen jeg hadde, rimeli mjuke skjermer på desse. Måtte til me endel sparkel for å få det skikkelig.

 

Så lurte på hva jeg burde gjøre før valsing for å få minst mulig ugjevnheter?

 

Varme, og valse ørlite felt i gangen, med ørlite press på valsen. Varme hele tiden sånn at metallet holder seg mykt.

 

Går så lenge du bare skal valse og ikke skal strekke profilen noe, da blir det verre...J

eg valset bakskjermene til Vectraen til en kompis med gummiklubbe helt strøkent, da varmet vi hele tiden og banket forsiktig. Tok en evighet men ble skikkelig bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme, og valse ørlite felt i gangen, med ørlite press på valsen. Varme hele tiden sånn at metallet holder seg mykt.

 

Går så lenge du bare skal valse og ikke skal strekke profilen noe, da blir det verre...J

eg valset bakskjermene til Vectraen til en kompis med gummiklubbe helt strøkent, da varmet vi hele tiden og banket forsiktig. Tok en evighet men ble skikkelig bra.

 

Ahaa, får se hvor lang tid han orker å bruke han som skal valse til meg da ;p

 

Men hva brukte du til å varme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme, og valse ørlite felt i gangen, med ørlite press på valsen. Varme hele tiden sånn at metallet holder seg mykt.

 

Går så lenge du bare skal valse og ikke skal strekke profilen noe, da blir det verre...J

eg valset bakskjermene til Vectraen til en kompis med gummiklubbe helt strøkent, da varmet vi hele tiden og banket forsiktig. Tok en evighet men ble skikkelig bra.

 

når vi valset på 1'r golfen min med en veng og vrang skjerm så trengte vi ikke varme opp, tror mye ligger i tekniken! lakken sprakk heller ikke..

grunnen til at man varmer opp er vel for at lakken ikke sprekker!?

 

Men når du bruker valsa, så drar du igjenom hele hjulbua med lite trykk mange ganger å øker gradvis litt og litt:) så blir det så rett å fint atte! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahaa, får se hvor lang tid han orker å bruke han som skal valse til meg da ;p

 

Men hva brukte du til å varme?

 

Varmluftspistol. Metallet blir også mykere...

Pass på at du ikke koker lakken...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.