min tur... S4'n går på 4 sylindre. Noen som har ei coilrekke jeg kan låne for test?

Anbefalte innlegg

Kjørte hjem idag etter jobb, bilen gikk klokkerent. Stoppa på butikken, kom ut igjen, satte nøklene i tenninga, fyra bilen, men den gikk bare på 4 sylindre. Hostet og harket. Kjørte hjem og parkerte.

Så det store spørsmålet, er det noen som har en coilrekke som jeg kan teste for å evt. utelukke/konkludere med coilfeil.

Bor på Toten, så om det er noen i nærheten som har ei liggende jeg kunne testet med hadde jeg satt utrolig stor pris på det.

Mvh

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut plukkene og vri om starteren, se om pluggene gnister, gjør de ikke det så er det coilrekka, evt bare akkurat den ledninga, men bytt alle om du må..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt ut coilrekka, satt i pluggene og kjørt den på starteren. Gnist på alle pluggene. Problemet er vel da at en av de feiler under last sannsynligvis. Eller at det er dårlig kontakt/morken ledning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd å nappe av ei og ei dysekontakt, merka igrunn ingen endring. Begynner å lure på om det kanskje kan være reg reima som har hoppet over ei tann. Skal se mer på det i morra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk lmm. trekk ut ledninga e det inga forsjel så er det den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte pluggene og coilrekka tilbake i bilen i formiddag, dro den to turn på starteren før den fyra. Nå går den akkurat som før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var problemet der igjen etter å ha kjørt en tur og stoppa bilen. Har nå funnet ut at det er Coil #4 som er synderen. Har demontert coilrekka og funnet en annen coil jeg hadde liggende fra ei coilrekke med morkne ledninger. Skifter ut ledningen og setter inn den i løpet av kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Hadde akkurat samme problem på min s4 trodde det var coilen men det viste seg og være den ene tenningsmodulen, feilen kom nå og da men når jeg byttet den var feilen helt borte, så er også en mulighet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bytta om på tenningsmodulene, men det er fremdeles coil #4 som ikke er med. Hadde det vært en tenningsmodul ville feilen ha flytta seg til en annen sylinder. Noe den ikke gjorde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jauda... Nå er coilen bytta, og den tenner på #4, startet og gikk fint en stund, men etter å ha bytta om på tenningsmodulene har feilen flytta seg til sylinder #1 Så det kan se ut som både coilen og tenningsmodulen har røket. Når jeg først bytta om på tenningsmodulene tente fremdeles ikke syl #4. Det som kan ha skjedd er at når jeg bytta om tenningsmodulene, fungerte den akkurat der og da... Nå er jeg på utkikk etter en tenningsmodul. Si ifra om noen har en til overs!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at når coilen ryker, kan den ta med seg tenningsmodulen. Overslag i coilen kan belaste tenningsmodulen fryktelig, og beskyttelsesdioden på utgangen av modulen ryker med den følgen at 'kamvinkelen' blir helt feil.

(Jeg har en som er så og si ubrukt, (kun testet for å feilsøke..) er merket Hella og bittelitt lengre sånn rent fysisk, men er ellers identisk. Ikke helt sikker på om jeg skal kvitte meg med den riktig ennå, men skal tenke på det!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.