Kjørelys borte begge sider

Anbefalte innlegg

A100q,90-mod. Oppdaget begge kjørelysene er borte. Lang og park.lys ok. Er det noe rele som styrer di lysene? Hadde av rattet og såvidt ute med instrumentpanel for å kikke bak der i forrige uke. Var forsiktig og tror jeg fulgte "boka" ved demont/mont. Noen som har ide om hva det kan være (siden borte BEGGE sider samtidig altså) . Har ikke måleutstyr for hånden dessverre. Det er vel en sikring for hver side så lite sannsynlig feil der. Skal sjekke selvsagt. Takk for svar, må kjøre et stykke idag både før og etter mørkets frembrudd så hva blir bota om bare bruker parkeringslys: klø :

rele?

Vasket bilen med høytrykk (utvendig altså hehe) et par dager siden, men det kan da ikke bety no? Vel blir jo endel vanndamp innover sikringsboksen for eks. HELP!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare en sikring for de lysene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, sikring 10 low beam left, 11 low beam right. Er vel kjørelysene det? to sikr altså? Er litt bekymret for å jeg kan ha kommet borti noe da rattet var av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du kan ha dratt strømkabelen til nærlys ut av kontakten, det hender disse sitter litt dårlig. Mener den er gulfarget med hvit stripe. Om ikke så er lysbryteren defekt. Strøm går direkte fra lysbryter til lyspæra, uten noe rele.

I krisetilfelle kan du legge opp strømkabel direkte fra batteri til lyspæra ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret! Finnes nødløsning ja:)

Jepp loddingen nedi kontakten på en svart ledning hadde sviktet. Det ble lynlim da jeg ikke har loddekompetanse hehe.

Veldig kjekt når noen vet helt nøyaktig hva som sannsynlig er feil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.