Chip TDI 130 PD - erfaringer ønskes!

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har erfaring med chip på TDI 130 PD 03'?

 

Har blitt anbefalt å skygge unna "power box" etc..., så det er vel ikke noe tema..

 

Når det forskjellen på å brenne chip eller "softe" opp motorstyringen får jeg ulike svar allt etter hvor jeg henvender meg. :confused:

 

Noen leverandører hevder at det er best å brenne chip som "vanlig" og at hvis man "bare" softer opp motorstyingen gjennom diagnose pluggen blir det ikke like bra. Andre igjen hevder at det er nøyaktig det samme som gjøres uansett, og at det derfor selvsagt er best å IKKE gjøre noe fysisk? Ikke lett å bli klok på.... :confused:

 

Dessuten: Er det like "kritisk" på en TDI turbo som det er på f.eks. 1.8 turboen (k03), at man ikke stresser den 100% over lengre tid slik at det blir for varm for lenge? Eksempelvis lange bakker med tung henger og "full gass i 5 minutter"? : syk :

 

Hvordan takler drivverket på TDI quattro 400+ nm, det er vel ca. 320 nm orginalt? Er det denne motoren som også leveres med 150 Hk i bl.a Golf og Seat??

 

(Forresten: Når det gjelder leverandør har jeg så langt best inntrykk av TS Racing)

 

/O

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg, er det ingen av de "seriøse" trimmerene på markedet som "softer" styringen bare.

 

Det beste er helt klart en chip med et skikkelig program, tilpasset din motor. Ingenting slår det, men folk prøver å finne billigere måter å hente ut effekt på hele tiden.

 

Den "softinga" mange benytter, vet jeg er at de lurer motoren til å tro at du gir mer gass enn du gjør. Altså øker ikke toppeffekten noe, men det kjennes ut som om den tar i mer fordi du gir mindre gass. Juks og fanteri mao.

 

En dieselmotor utvikler ikke samme varmen som en bensinmotor, selv om det blir godt og varmt. :) Vil derfor anta at det ikke er så kritisk.

 

Drivverket ditt tåler det fint, og som du sier.. denne motoren ble levert med 150hk i noen utgaver.

 

Chip i vei!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg, er det ingen av de "seriøse" trimmerene på markedet som "softer" styringen bare.

 

Det beste er helt klart en chip med et skikkelig program, tilpasset din motor. Ingenting slår det, men folk prøver å finne billigere måter å hente ut effekt på hele tiden.

 

Den "softinga" mange benytter, vet jeg er at de lurer motoren til å tro at du gir mer gass enn du gjør. Altså øker ikke toppeffekten noe, men det kjennes ut som om den tar i mer fordi du gir mindre gass. Juks og fanteri mao.

 

En dieselmotor utvikler ikke samme varmen som en bensinmotor, selv om det blir godt og varmt. :) Vil derfor anta at det ikke er så kritisk.

 

Drivverket ditt tåler det fint, og som du sier.. denne motoren ble levert med 150hk i noen utgaver.

 

Chip i vei!

 

ok, takk for svar :)

 

TS racing leverer "softing" via diagnose pluggen, og anbefaler dette.... De er jo kjent for å være seriøse, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaså? Det var nytt for meg. Jeg er kanskje litt konservativ av meg, men jeg hadde aldri gjort det. Skal det først gjøres, skal det gjøres skikkelig. :D Er skeptisk til ting jeg ikke har satt meg inn i enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver litt med elektronikk på jobben. Og vil tru å legge inn ny software via diagnose plugg vil stille på lik linje med å bytte chip. Den eneste forskjell er at du slipper å demontere boxen.

Sier dette med grunnlag i at vi bytter software på på vores produkt på jobben uten å bytte brikken fysisk. Dette gjøres daglig under software utvikling av produkta.

Vil da også tro at dagens nye biler har mulighet for dette.

 

mvh.

Tor Inge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver litt med elektronikk på jobben. Og vil tru å legge inn ny software via diagnose plugg vil stille på lik linje med å bytte chip. Den eneste forskjell er at du slipper å demontere boxen.

Sier dette med grunnlag i at vi bytter software på på vores produkt på jobben uten å bytte brikken fysisk. Dette gjøres daglig under software utvikling av produkta.

Vil da også tro at dagens nye biler har mulighet for dette.

 

mvh.

Tor Inge.

Det var omtrent samme forklaingen jeg fikk fra TS det. De bruker vissnok en "chip" leverandør som heter "V MAX" på denne type tuning?

 

Aldri hørt om dem jeg. De bruker Honester på "vanlig chip".

 

Er det noen som har testet dette her å forumet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takk for svar :)

 

TS racing leverer "softing" via diagnose pluggen, og anbefaler dette.... De er jo kjent for å være seriøse, eller?

Spander på deg ein skilleig chip, det vil du ikkje angre på.. ;)

Dreiemoment økningen du får, er den du merker størst!

 

Når eg monterte steg 3 på min bil (A3 1.8T),

da hadde eg verdens største glis rundt kjeftn,

etter den første prøveturen..

 

Og tommy er å anbefale ja!

Super service der, og forbruket blir optimalt i tillegg!!!

Og effekten blir bra!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har chipet min A4 1,9 tdi Q oss TS racing. Mener han byttet en chip. Gjorde dette med en gang jeg fikk bilen, så jeg fikk ikke teste den noe særlig før jeg chippet. Men bil går jo helt greit, men er jo ikke helt det samme som S2'n som jeg solgte(350hk)

 

For meg så var det i hvertfall ikke noe alternativ å ikke chippe, kjørte faktisk med prøveskilter når jeg gjorde det :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg så var det i hvertfall ikke noe alternativ å ikke chippe, kjørte faktisk med prøveskilter når jeg gjorde det :rolleye:

Thats the spirit!!!!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.