Ulyd under kjøring Passat 99 mod

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått en rar lyd i bilen. Kan høres ut som et dårlig hjullager, eller kraftig dekkstøy.

Lyden kommer etter å ha kjørt i ca 1 time, og kommer på 90 km/t og blir værre jo fortere man kjører.

Var først ute å testet i dag, men klarte ikke å framprovosere lyden, men etter ca 1 time kom den plutselig tilbake.

Har også en knakelyd i forstillinga en plass, som jeg hører når jeg kjører på humpete vei.

Noen ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke lagret ditt som lager ulyd når det blir varmt vel? Hadde selv samme "problem", og det ble fikset med lagerbytte. Da kom det kun ulyd når jeg hadde høy fart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjullageret ditt som var gåent da? Ja det kan godt hende det er feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå virker det som lyden er der hele tiden.

Hva er beste måte å sjekke hjullager på? Er det en stor jobb å bytte, hvis det er feilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekket opp bilen, og det var slakk i venstre framhjul. Så tipper det er synderen.

Men så var det å finne riktig del? I følge biltema sine sider så skal jeg ha dette lageret:

Hjullager for Volkswagen Passat 1,9TDI

Bilmerke VOLKSWAGEN

Modell Passat 1,9TDI :ch.nr. -3A-V300.000

Årsmodell 97-99

Plassering framme

Anmerkning 81KW

Art nr 74-0035

Pris 649,00 kr

Ble litt usikker da jeg ikke fikk chassienummeret til å stemme i det hele tatt. Noen som har innspill angående dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Nå skjønner jeg ingenting. Var som sagt slakk i venstre framhjul.

Men det ser ikke ut til å være hjullageret alikevel. Det er derimot bra med slakk i begge øvre bærearmer,

noe jeg ikke skjønner - siden det kun er 1 år siden jeg byttet dem?

Når jeg skulle av med endeleddet på styrestaget så spruta det vann ut av kuleleddet? Hva betyr det?

Må dette også byttes? Og kan lyden komme derifra?

Men vil slakk i bærearmer kunne skape en ulelyd ved kjøring?

Håper på svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.